DTPL411 Pedagogická praxe

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/12/30. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ludvík Kotzian (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jarmila Vondrová
Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DTPZ411 Pedagogická praxe )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Klasický tanec metodika a technika, Moderní tanec metodika a technika, Lidový tanec metodika a technika, Taneční gymnastika metodika a technika, Pedagogika, Psychologie
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit posluchače s organizací a obsahem vyučování.
Deskriptory.Dokáží v praxi disponovat širokou škálou odborných i pedagogických vědomostí,využívají celé spektrum pohybových slovníků jednotlivých technik, které aplikují v praxi,využívají při tom znalosti anatomie a fyziologie, jsou schopni vystavět a vést samostatně hodinu tanečního předmětu i spolupracovat a vést korepetitora.Využívají současné pedag.trendy,jsou schopni na základě RVP vytvořit ŠVP.Jsou schopni kritické reflexe a samostatné úvahy v daném oboru.Znalosti uplatňují tvůrčím způsobem.Přicházejí s inspirativními podněty a přístupy. Dokážou bezchybně a na odborné výši zpracovat podklady a dokumentaci(zápis tréninku).
Osnova
  • soustředit se na posloupnost jednotlivých prvků v každém semestru dle učebních osnov, v souvislosti s jejich výkladem. základní principy tvorby kalendářního plánu, který řídí a usměrňuje práci během celého roku a plní svou metodickou funkci.
  • pravidla pro přípravu k vyučovací hodině: a) určit nová cvičení pro každou část hodiny k posílení a zdokonalení získaných znalostí a dovedností b) určit novou látku, jestliže jsou žáci připraveni k jejímu osvojení c) zařadit nová kombinovaná cvičení k dalšímu rozvoji interpretačních schopností d) určit s korepetitorem přiměřený takt a
  • charakter hudebního doprovodu
  • význam správné skladby vyučovací hodiny, správné rozvíjení hodiny, tempo jejího vedení, dodržování přiměřené délky jednotlivých částí vyučovací hodiny
  • sestavování kombinací, které se řídí délkou studia a úkoly učebních osnov; s ohledem na metodickou celistvost vyučovacích hodin a její logickou taneční stavbu
  • připomínky pedagoga, jejich obsah, charakter a forma
  • respektovat vyučovací praxi vyplývající z rozdílu interpretačního stylu dívek a chlapců
  • to vše s využitím znalostí psychologie, pedagogiky
  • praktické vedení hodin na různých typech škol,různých věkových a zámových skupin a s využitím různých pohybových slovníků
Literatura
  • Odbornou literaturu doplňují sylaby, videokazety: Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska - 10 dílů, Ústav lidové kultury, Strážnice 1994 - 97 a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika lidového tance). info
  • Odbornou literaturu doplňují sylaby, videozáznamy, DVD a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika klasického tance). info
  • Odbornou literaturu doplňují sylaby, videozáznamy, DVD a učební osnovy předmětů hlavního oboru (metodika a technika moderního tance). info
Výukové metody
seminář, cvičení
Metody hodnocení
Zápočet na základě písemné práce/referátu a na základě předvedení určené části praktického pedagogického výstupu.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DTPL411