DIFA:DTPL409 Výběr a rozbor hudební předloh - Informace o předmětu
DTPL409 Výběr a rozbor hudební předlohy
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 4/4/40. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Jiří Doležel (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jarmila Vondrová
Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DTPZ409 Výběr a rozbor hudební předlohy )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Navazuje bezprostředně na předmět dějiny a teorie hudby. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Taneční pedagogika (program DIFA, M-TANUM)
- Cíle předmětu
- Má za cíl naučit pracovat s hudebním záznamem i notovým zápisem skladeb drobných hudebních forem (variace z baletů, polky, valčíky, ronda apod.), klavírních výtahů a prakticky využívat znalosti harmonie a rytmu, hudebních forem i znalostí získaných hrou na klavír. Studenti se naučí pracovat s různými hudebními žánry ve smyslu jejich využití a zpracování pro výstavbu tanečních kombinací a vazeb vyučovací hodiny jednotlivých tanečních technik a stylů. Předmět vybaví rovněž pro praktickou činnost v choreografii - neodmyslitené součásti práce každého tanečního padagoga.
Deskriptory:ovládají odbornou hudební terminologii,využívají a funkčně aplikují dosavadní znalosti nabyté vpředmětu dějiny hudby,jsou schopni výběru hudebního materiálu odpovídajícího potřebám a principům dané taneční techniky,protože mají rozhled po široké hudební literutuře nejrůznějších žánrů. - Osnova
- Výběr hudebního materiálu (žánru, formy) vzhledem ke stanovenému cíli a charakteru výstavby taneční kombinace ve zvolené taneční technice nebo choreografickém díle
- využití znalostí hudebních forem a harmonie
- formální rozbor skladby
- choreografické ztvárnění v souladu s hudbou
- náznakové předvedení (buď samotným studentem nebo s přizvanými žáky)
- Literatura
- Čajkovskij, P.I.: Variace z baletů (klavírní výtahy) Louskáček, Spící krasavice, Labutí jezero. info
- Dvořák, A.: Valčíky. info
- Chopin, F.: Valčíky, Écossaises. info
- Martinů, B.: Loutky. info
- Minkus, L.: Don Quiote, Bajadéra, Korzár. info
- Nedbal, O.: Variace z baletů (klavírní výtahy) Pohádka o Honzovi, Z pohádky do pohádky. info
- Němec, F.: 100 + 1 skladbiček pro taneční výuku a klavírní praxi, 1989. info
- Prokofjev, S.: Dětská hudba. info
- Výukové metody
- Přednáška+seminář
- Metody hodnocení
- Ústní či písemná prezentace rozboru předložené skladby a vizuální pohybová stylizace.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DTPL409