DIFA:DHBL211 Technika mluveného projevu - Informace o předmětu
DHBL211 Technika mluveného projevu
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Nika Brettschneiderová
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHBZ211 Technika mluveného projevu )
Zdravý a funkční hlasový a mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Individuální přístup - výchova k samostatné práci. Ve II. ročníku herectví prohlubujeme a opakujeme cvičení z prvního ročníku, tak aby se postupně rozšiřoval hlasový a mluvní rozsah výrazového rejstříku studentů. U každého studenta je třeba pracovat individuálně na odstranění nedostatků zlozvyků a nesprávných návyků podle jeho potřeby, aby nebránily správnému rozvinutí jeho tvůrčí individuality. Na závěr semestru praktická zkouška z přemětu Technika mluveného projevu. Individuální hlasové a mluvní cvičení, improvizovaný mluvní projev, nepřipravené texty, různé mluvní styly.
- Osnova
- a) Sledujeme nesprávné posazení hlasu pro mluvní polohu. b) Pracujeme na rozšíření hlasové intenzity a využívání maximální přirozené rezonance hlasu. c) Trénink lehkosti zvuku d) Hlasový trénink současné měnění síly, tempa a výšky zvuku při řeči.
- Literatura
- doporučená literatura
- Libuše Válková - Eva Vyskočilová: Hlas individuality, AMU Praha 2005
- Jaroslav Vostrý: Předpoklady hereckého projevu, Ministerstvo školství 1991
- Glen Parková Glen Park, Umění proměny, Překl. Renata Korpaková, Praha Alternativa 1996. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Josef Štěpán,Petr Petráš: Logopedie v praxi Septima Praha 1995
- Výukové metody
- Uvědomujeme si při práci na textu hodnotu slov, vtalitu řeči, citlivost vnitřního prožitku a hodnotu rytmu textu. Procvičujeme hlasovou pronikavost, pružnost projevu, čistou a přesnou dikci.
- Metody hodnocení
- Účast na hodinách individuální výuky a zhodnocení výsledků formou závěrečné prezentace.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DHBL211