DIFA:DHAL101 Acting - Course Information
DHAL101 Acting
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Syllabus (in Czech)
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Assessment methods (in Czech)
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DHAL101