D71182l Dramaturgický a režijní seminář

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/2. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. Mgr. Petr Oslzlý (přednášející)
prof. MgA. Ivo Krobot (přednášející)
MgA. Jana Saavedra (přednášející)
Garance
Ateliér režie a dramaturgie Petra Oslzlého – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Petra Oslzlého – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D71182z Dramaturgický a režijní seminář
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Divadlo a mimeze - jednání v situacích.
    Postavení a funkce režiséra a dramaturga v divadle.
    Základní problematika divadla interpretačního a autorského
    Režisérova a dramaturgova hlavní odpovědnost - (k divadlu jako instituci, k určitému specifickému divadlu, k dramatikovi, k hercům, k tvůrčímu a produkčnímu týmu, k divákům, k sobě).
    Režisérovy a dramaturgovy hlavní úkoly:
    - analýza a interpretace hry
    - vedení herecké insterpretace role
    - sjednocování tvůrčího týmu
    - spolupráce s dramatikem
    - práce s textem
    - organizace práce tvůrčího týmu
    - komunikace s publikem
    Základní fundamenty režie:
    - tvorba mizanscény
    - vizualizace
    Práce s hercem
    - postava a charakter
    - řídící úkoly
    - myšlenkové souřadnice a vývoj postavy.
    Součástí výuky jsou i analýzy konkrétních inscenací a s nimi spojených inscenačních problémů; ty jsou prováděny jak při seminářích, tak i jako zadávané domácí úkoly (10 analých za semestr). Průběžně probíhají i konzultace přípravy autorského inscenačního projektu na následující semestr.
Literatura
  • Brook, Peter: Prázdný prostor. Praha 1988. info
  • Brook, Peter: Pohyblivý bod. Praha 1996. info
  • Brook, Peter: Nitky času. Praha 2006. info
  • Čechov, Michail: O herecké technice. DÚ, Praha 1996. info
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
  • Ejzenštejn, S. M.: Umenie mizanskény 1,2. Bratislava 1998,1999. info
  • Hedbávný, Zdeněk: Alfréd Radok. Praha 1994. info
  • Hořínek, Zdeněk: Divadlo, drama, divák. JAMU, Brno 2008. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Kovalčuk, Josef: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
  • Kovalčuk, Josef: Bořivoj Srba a Karel Kraus - dva magnetické poly českého dramaturgického myšlení. In: Ad honorem BS. JAMU, Brno 2006. info
  • Lukavský, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha 1986. info
  • Pavis, Patrice: Analyzing Performance. University of Michigan, 2003. info
  • Pavis, Patrice: Divadelní slovník. Divadelní ústav, Praha 2003. info
  • Srba, Bořivoj: Umění režie. JAMU, Brno 1996. info
  • Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
  • Srba, Bořivoj: Řečí světla. JAMU, Brno 2004. info
  • Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
  • Vostrý Jaroslav: Režie je umění. DAMU, Praha 2001. info
Výukové metody
Pravidelná výuka
Počet kontaktních hodin 2
Počet hodin samostatné práce studentů 2
Metody hodnocení
Zápočet na základě docházky a seminární práce.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D71182l