DIFA:D67443l Producentství - Informace o předmětu
D67443l Producentství
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Aujezdský (přednášející)
- Garance
- Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- D67443z Producentství
Zájem o danou problematiku a schopnost tvořivě řešit možné problémy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- 1. Jak a proč vzniklo producentství a k čemu slouží.
2. Kdo je kdo a co dělá (dramaturg, producent, produkční a jejich pozice v organizační struktuře televize: kompetence a odpovědnosti).
3. Literární příprava a plánování. Přijetí námětu a úvaha o předpokládaných hlavních tvůrcích. (Dlouhodobá fáze.)
4. Plán výroby a plán vysílání. Upřesnění obecných úvah a zajištění tvůrčího týmu. (Relativně krátkodobá fáze.)
5. S čím můžeme pracovat (základní ustanovení autorského zákona).
6. Autorská smlouva a její obsah. Honoráře.
7. Scénář neboli peníze aneb co scenárista napíše to produkční spočítá a producent změní (aproximativní rozpočet a jak k němu dojdeme).
8. Kalkulace nákladů, interní a externí náklady (kalkulační vzorec pořadu, druhy nákladů - co představují a k čemu slouží). Časové rozložení nákladů.
9. Jak získat prostředky na realizaci projektu (různé cesty k financím).
10. Úspory a jejich limity. (Jak vyjít se získanými prostředky.)
11. Koprodukce a koprodukční smlouvy (obsah, rozdělení práv a povinností). Jiné způsoby dodatečného financování (které prostředky lze použít k výrobě pořadu a které ne).
12. Úspěch - co všechno je úspěch a jak ho poznáme. Stírající se hranice mezi broadcastery komerčními a veřejnoprávními. Příčiny.
13. Data z peoplemetrů aneb Peoplemetr je dobrý sluha ale zlý pán. (Co všechno můžeme vyčíst z peoplemetrových měření a jak rozumět číslům: kapka statistiky.)
14. Marketing jako služba divákům. (Představuje řízení dramaturgické práce a propagace výsledného pořadu nutně komerci?)
- 1. Jak a proč vzniklo producentství a k čemu slouží.
- Literatura
- Owen, J. Tři pilíře úspěšného manažera. 1 ed. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 224 str. ISBN 978-80-2400-3. info
- Zákon č.121/2000 Autorský zákon. http://www.zakonycr.cz/seznamy/121-2000-sb-zakon-o-pravu-autorskem-o-pravech-souvisejicich-s-pravem-autorskym-a-o-zmene-nekterych-zakonu-(autorsky-zakon).html. info
- Slunčík, Václav, Sitcom: vývoj a realizace.. ISBN 978-80-7331-192-6, vydalo Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha 2010, 1. vydání, 78 stran. info
- Filmové technické minimum. Vydal Československý filmový ústav, Praha 1982. info
- Výukové metody
- Forma: přednáška, seminář
ZS,LS
Metody:
Diskuze, analýza, kritické myšlení, samostatná práce studenta,teoretické řešení dramaturgických a výrobních problémů. - Metody hodnocení
- ZS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách
LS zápočet na základě aktivní účasti na přednáškách
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D67443l