D61263l Současná audiovizuální dramatická tvorba

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D61263z Současná audiovizuální dramatická tvorba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
    Mezi stálé okruhy patří:
    • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současné dokudrama;
    • Současná komedie;
    • Současné detektivní dramata;
    • Současné celovečerní animované filmy;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
    • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
    • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.


Literatura
  • John HILL ad.: The Oxford Guide to Film Studies. Oxford University Press 1998. info
  • James MONACO. Jak číst film. Albatros 2004. info
  • Geoffrey NOWELL-SMITH ed.: The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press 1997. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Specializované časopisy Film a doba, Cinepur, Vertigo. info
  • Internetové portály metacritic.com, rottentomatoes.com ad. info
Výukové metody
Seminář.
Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spjatým geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů.
V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky.
Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních.
Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Metody hodnocení
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě:
• účasti ve výuce (30%);
• odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy (30%);
• aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D61263l