D61263l Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Summer 2014
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
D61263z Contemporary A/V Drama
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
    Mezi stálé okruhy patří:
    • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
    • Současné dokudrama;
    • Současná komedie;
    • Současné detektivní dramata;
    • Současné celovečerní animované filmy;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
    • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
    • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
    • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.


Literature
  • John HILL ad.: The Oxford Guide to Film Studies. Oxford University Press 1998. info
  • James MONACO. Jak číst film. Albatros 2004. info
  • Geoffrey NOWELL-SMITH ed.: The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press 1997. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Specializované časopisy Film a doba, Cinepur, Vertigo. info
  • Internetové portály metacritic.com, rottentomatoes.com ad. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář.
Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spjatým geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů.
V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky.
Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních.
Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě:
• účasti ve výuce (30%);
• odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy (30%);
• aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D61263l