DIFA:D61099Bl Vlastní praxe - Informace o předmětu
D61099Bl Vlastní praxe
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Garance
- Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- D61099Bz Vlastní praxe
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: všechny předměty základu oboru 1. r. bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studenti si během studia volí praxi dle svého zaměření, vykonávají ji v různých typech školních a volnočasových zařízeních v Brně či v místě svého trvalého bydliště. Jako doklad o vykonané praxi slouží "Potvrzení o praxi studenta", které vyplní příslušná instituce.
- Osnova
- Možnosti vykonávání praxe se shodují s budoucím profesním určením absolventů studia:
- Základní a střední všeobecné školství:výuka předmětu dramatická výchova, výuka dějin divadla, kurzy a semináře pro zájemce z řad učitelů, tvorba školních představení, Divadlo Forum, projekty spojené s návštěvou divadelních představení.
- Základní umělecké školy: výuka literárně-dramatického oboru, vedení divadelního souboru.
- Mimoškolní výchova: střediska volného času - vedení divadelních souborů a kroužků, občanská sdružení se zaměřením na divadlo, realizační týmy pro přípravu dílen, seminářů, přehlídek a festivalů dětského mládežnického divadla.
- Kulturní zařízení: vedení divadelních souborů a kroužků při těchto zařízeních, manažerská a poradenská práce v oblasti dětského a neprofesionálního divadla.
- Profesionální divadla: tvorba projektů propojujících divadelní inscenace nabízené školám s tvůrčími dílnami pro školy, podíl na dramaturgii inscenací pro děti a mládež.
- Další instituce zaměstnávající absolventy oboru divadlo a výchova: střediska výchovné péče, domovy mládeže, dětské nemocnice, domovy důchodců, střediska pěstounské péče, centra pro prevenci a léčbu drogové závislosti.
- Možnosti vykonávání praxe se shodují s budoucím profesním určením absolventů studia:
- Literatura
- studenti využijí veškerou doposud studovanou literaturu vztahující se k problematice instituce, kde svou praxi vykonávají. info
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- CARLGREN, F. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. Praha: Baltazar, 1991. 263 s. ISBN 80-900307-2-6. info
- Delongová, J.; Macková, S.; Svozilová, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3. info
- Kovaliková, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. 304 s. ISBN 80-901873-0-7. info
- Lukavská, E. Pozor děti. Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. 197 s. ISBN 80-86473-52-X. info
- Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
- Macková, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- Machková, E. Základy dramatické výchovy. Praha: SPN, 1980. 159 s. ISBN neuvedeno. info
- Machková, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
- Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- Machková, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy, využití metod a technik. Praha: Portál 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367-472-4. info
- Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů. Praha: SDV, 2001. 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
- Pavlovská, M. Komunikace a řešení problémových situací ve škole pomocí metod tvořivé dramatiky. Brno: MSD Brno, 2004. 144 s. ISBN 80-86633-24-1. info
- Provazník, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
- Rodriguezová, V. Tematická výuka a dramatická výchova ve službách dějepisu. Tvořivá dramatika 2008, roč. XIX, č. 1, s. 17-26. ISSN 1211-8001. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 80-90195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha:Grada Publishing, a.s., 2008. 352 s. ISBN 80-90195415.WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 0
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě písemné práce/referátu
* Letní semestr
Zápočet na základě písemné práce/referátu
Konkrétní podmínky stanoví vedoucí ročníku na základě domluvy se studentem nad specifikovanou formou a rozsahem praxe.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D61099Bl