DIFA:D60526l Typologie filmové tvorby - Informace o předmětu
D60526l Typologie filmové tvorby
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 1/3. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Pavel Švanda (přednášející)
- Garance
- Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- D60526z Typologie filmové tvorby
Základní orientace v evropské a světové filmové tvorbě, analytické schopnosti - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- Rozvržení látky do ročních cyklů nemusí být vždy striktně opakováno, neboť závisí od technických podmínek, např, od dostupnosti filmových kopií, která je stále omezenější. Avšak předpokládá se, že student, který navštěvuje Typologii filmové epiky se asi během 6 -10 semestrů seznámí s následujícími tématickými okruhy:
Dílo F. Felliniho.
Dílo I. Bergmana
Italský neorealismus včetně přesahů k tvorbě M. Antonioniho a dalších autorů.
Česká "nová vlna".
Francouzský film od ukázek ze 30. let a 40. let( J. Renoir, M. Carne, J. Cocteau) až po " francouzskou "novou vlnu" a dále .
USA film - ( ukázky typu bratři Marxové, A. Hitchcock a pod.)
Britský film od ukázek ze 30,. let až po Free Cinema.
Polský film (zejména A. Wajda)
Německý film (podle dostupného materiálu)
Ruský film zejména s ohledem na "sovětskou avantgardu)
- Rozvržení látky do ročních cyklů nemusí být vždy striktně opakováno, neboť závisí od technických podmínek, např, od dostupnosti filmových kopií, která je stále omezenější. Avšak předpokládá se, že student, který navštěvuje Typologii filmové epiky se asi během 6 -10 semestrů seznámí s následujícími tématickými okruhy:
- Literatura
- Aristarco G. Dějiny filmových teorií, Orbis, Praha, 1968. info
- Baran L. Úvod do filmového obrazu, St. pedagog. nakl.,Praha, 1987. info
- Bazin A. Co je to film, Čs. filmový ústav, Praha, 1979. info
- Bělohradský V. Přirozený svět jako politický problém, Čs. spisovatel, Praha, 1991. info
- Biró Yv. Teorie filmové dramaturgie, St. pedagog. nakl. Praha, 1975. info
- Brož J. , Frída M. 666 profilů zahraničních režisérů, Čs filmový ústav, Praha ,1977. info
- Brož J. , Oliva L. Film je umění - eds, Orbis, Praha ,1963. info
- Březina V. Lexikon českého filmu, Cinema, Praha ,1996. info
- Carriére J-C. Vyprávět příběh, Nár. filmový archiv, Praha, 1995. info
- Eberhardt K. Film jest snem, Wydaw. Artyst. Varšava, 1974. info
- Ejzenštejn S. Kamerou, tužkou i perem, Orbis, Praha, 1961. info
- Jackiewicz Al. Film jako powiesc 20. wieku, Wyd. Artysz. Warszawa, 1968. info
- Fellini F. Dělat film, Odeon, Praha, 1986. info
- Kalin J., Ingmar Bergman a jeho filmy, Casablanca 2008. info
- Klos E. Dramaturgie je, když, Čs. filmový ústav, Praha, 1987. info
- Kracauer S. Teorie filmu, St. pedagog. nakl. Praha, 1968. info
- Kulešov L.V., Základy filmové režie, St. pedagog. nakl. Praha, 1978. info
- Metz Ch. Imaginární signifikant, Čes. filmový ústav, Praha, 1991. info
- Patočka J. Přirozený svět jako filosofický problém, MF, Praha, 1992. info
- Plažewski, J. Historia filma do každego, Wydaw. Artyst. Varšava, 1981. info
- Plažewski J. Filmová řeč, Orbis, Praha, 1967. info
- Pondělíček I. Film jako fenomén masové kultury, Čs. filmový ústav, Praha, 1971. info
- Reisz K. Umění filmové skladby, St. pedagog. nakl. Praha, 1972. info
- Truffaut F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut, Čs. filmový ústav, Praha, 1986. info
- Wajda A. Moje filmy,Votobia, Olomouc, 1996. info
- Časopisy: Film a doba, Iluminace. info
- Výukové metody
- Forma výuky:
Přednáška, seminář
Projekce vybraných filmových děl,úvod do tvorby daného autora, analýza, diskuze, kritické myšlení. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě seminární práce
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60526l