DIFA:D60221l Herectví před kamerou - Informace o předmětu
D60221l Herectví před kamerou
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 1 kr. 1 z 1. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Oxana Smilková (přednášející)
Mgr. Aleš Záboj (přednášející) - Garance
- Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Navštěvovat hodiny herecké výchovy svého ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenta si vytváří nové umělecké prostředky, včetně herecké improvizace a autentického projevu.
- Osnova
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
Tento předmět připravuje herce k jinému vnímání tvůrčího prostoru, času a samotného procesu vytvoření role. Rovněž studenty seznamuje s filmovou, případně, televizní technikou.
Pedagogický tým se skládá z pedagoga herectví, kameramana, výtvarníka (jímž může být jak pedagog, tak i student). Celý tým pracuje na proměně jakéhokoliv prostoru do prostoru filmového a tímto nabízí jiné spektrum možností pro hereckou inspiraci a práci.
Při filmování začíná student chápat rozdíl mezi procesem zkoušení v divadle a zkoušením před kamerou, zároveň vnímá rozdíl v přípravě na roli a ve výběru výrazových prostředků.
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Prokazatelné výsledky v požadovaných oblastech práce.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60221l