DIFA:D60221V Magisterská diplomová práce - - Informace o předmětu
D60221V Magisterská diplomová práce - Hodnocení
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 0 kr. 0 z 0. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Ivana Oulehlová (přednášející)
Michal Vala (přednášející) - Garance
- Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Navštěvovat hodiny herecké výchovy svého ateliéru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Činoherní režie (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM) (2)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Scénografie (program DIFA, N-DRAUM)
- Taneční pedagogika (program DIFA, M-TANUM)
- Cíle předmětu
- Studenta si vytváří nové umělecké prostředky, včetně herecké improvizace a autentického projevu.
- Osnova
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
Tento předmět připravuje herce k jinému vnímání tvůrčího prostoru, času a samotného procesu vytvoření role. Rovněž studenty seznamuje s filmovou, případně, televizní technikou.
Pedagogický tým se skládá z pedagoga herectví, kameramana, výtvarníka (jímž může být jak pedagog, tak i student). Celý tým pracuje na proměně jakéhokoliv prostoru do prostoru filmového a tímto nabízí jiné spektrum možností pro hereckou inspiraci a práci.
Při filmování začíná student chápat rozdíl mezi procesem zkoušení v divadle a zkoušením před kamerou, zároveň vnímá rozdíl v přípravě na roli a ve výběru výrazových prostředků.
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Prokazatelné výsledky v požadovaných oblastech práce.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60221V