D40509 Kniha - průběžný projekt

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/0. 1 kr. 1 z 1. Ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
Garance
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Základní poznatky z předmětů souvisejících s projektem.

Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti získají informace a znalosti vedoucí k výtvarné a dramatické realizaci individuálního projektu "Kniha jako divadlo". Autorsky vytvořený knižní objekt se stává scénografickým rámcem pro vlastní divadelní představení.

Studenti dokáží: - identifikovat typy a techniky ilustračního umění v dětské literatuře, - vymezit a pojmenovat prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy, - vytvořit autorský originál knihy jako scénografický objekt, - na základě Knihy jako divadlo vytvořit mobilní autorské divadelní představení,
Osnova
  • Projekt Kniha jako divadlo seznamuje s typy a technikami ilustračního umění v dětské literatuře,vymezuje a pojmenovává prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy,vytváří autorský originál knihy jako scénografický objekt, na základě projektu Kniha jako divadlo vzniká mobilní autorské divadelní představení.

    Příprava a realizace "Knižního představení" je individuální prací každého studenta. Vždy vychází z vybraného příběhu(pohádky) na základě osobních zkušeností(sluchové postižení).
    Úkolem je(pod pedagogickým vedením) motivovat připraveným představením neslyšící děti ke čtení s porozuměním na základě zkušenostního a emočního prožitku. Vždy záleží na individuálních tvůrčích schopnostech a dovednostech studentů, takže vzniká vždy originální výstup.
    Při přípravě pracují studenti na základě textu příběhu a hledají pak prvky, které budou pro jeho zpracování nejvhodnější(výtvarno, pohyb, jevištní kodifikace znakového jazyka, akčnost situací).
    Základem je vytvoření reálného scénografického artefaktu - ilustrované knihy - která je středobodem realizace a "láká diváka do světa příběhu".
    Konkrétní realizace - krátkodobé i dlouhodobé projekty:
    Různé modifikace expozice knižního představení.
    Vlastní práce s příběhem.
    Reflexe.
Literatura
  • Valenta,M. a kol.: Rukověť dramaterapie a teatroterapie, UP Olomouc, 2006. info
Výukové metody

- workshop
- práce s textem
- diskuze
- práce s plošným obrazem a výtvarnými technikami
- projektová výuka
- e-learning
- individuální konzultace
- samostudium studentů
- samostudium literatury
Metody hodnocení
Zápočet na základě realizace "Knižního představení".

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D40509