DIFA:D40509 Kniha - průběžný projekt - Informace o předmětu
D40509 Kniha - průběžný projekt
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 1 kr. 1 z 1. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející) - Garance
- Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Základní poznatky z předmětů souvisejících s projektem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti získají informace a znalosti vedoucí k výtvarné a dramatické realizaci individuálního projektu "Kniha jako divadlo". Autorsky vytvořený knižní objekt se stává scénografickým rámcem pro vlastní divadelní představení.
Studenti dokáží: - identifikovat typy a techniky ilustračního umění v dětské literatuře, - vymezit a pojmenovat prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy, - vytvořit autorský originál knihy jako scénografický objekt, - na základě Knihy jako divadlo vytvořit mobilní autorské divadelní představení, - Osnova
- Projekt Kniha jako divadlo seznamuje s typy a technikami ilustračního umění v dětské literatuře,vymezuje a pojmenovává prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy,vytváří autorský originál knihy jako scénografický objekt,
na základě projektu Kniha jako divadlo vzniká mobilní autorské divadelní představení.
Příprava a realizace "Knižního představení" je individuální prací každého studenta. Vždy vychází z vybraného příběhu(pohádky) na základě osobních zkušeností(sluchové postižení).
Úkolem je(pod pedagogickým vedením) motivovat připraveným představením neslyšící děti ke čtení s porozuměním na základě zkušenostního a emočního prožitku. Vždy záleží na individuálních tvůrčích schopnostech a dovednostech studentů, takže vzniká vždy originální výstup.
Při přípravě pracují studenti na základě textu příběhu a hledají pak prvky, které budou pro jeho zpracování nejvhodnější(výtvarno, pohyb, jevištní kodifikace znakového jazyka, akčnost situací).
Základem je vytvoření reálného scénografického artefaktu - ilustrované knihy - která je středobodem realizace a "láká diváka do světa příběhu".
Konkrétní realizace - krátkodobé i dlouhodobé projekty:
Různé modifikace expozice knižního představení.
Vlastní práce s příběhem.
Reflexe.
- Projekt Kniha jako divadlo seznamuje s typy a technikami ilustračního umění v dětské literatuře,vymezuje a pojmenovává prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy,vytváří autorský originál knihy jako scénografický objekt,
na základě projektu Kniha jako divadlo vzniká mobilní autorské divadelní představení.
- Literatura
- Valenta,M. a kol.: Rukověť dramaterapie a teatroterapie, UP Olomouc, 2006. info
- Výukové metody
- workshop
- práce s textem
- diskuze
- práce s plošným obrazem a výtvarnými technikami
- projektová výuka
- e-learning
- individuální konzultace
- samostudium studentů
- samostudium literatury- Metody hodnocení
- Zápočet na základě realizace "Knižního představení".
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D40509