D40442l Společná praxe

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/4. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D40442z Společná praxe
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: D61088l Úvod do dramatické výchovy, D60003l Pohybová průprava I, D30783l Hlasová průprava I, D60004l Herecká průprava.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studenti jsou seznámeni s praktickými možnostmi výuky dramatické výchovy v ČR. V letním semestru taktéž ovládají základní principy a postupy pro tvorbu divadelní dílny.
Osnova
  • Zimní semestr předmětu Společná praxe je především náslechový. Studenti jsou účastni výukám DV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů. Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Rozborový seminář k praxi poté konfrontují své dosavadní zkušenosti a představy o praxi výuky DV se svými spolužáky a s pojetím DV na Ateliéru Divadlo a výchova.
    V letním semestru taktéž prochází svou první zkušeností s tvorbou krátkého uceleného vedení skupiny, svých spolužáků - a stejně jako v semestru zimním vždy následuje reflexe zažitého pro další profesní růst studentů.
    Předměty Společná praxe a Rozborový seminář k praxi tak jsou plně propojeny v jednu výuku - recepční i reflexní.
Literatura
    povinná literatura
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 s. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 s. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 s. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
    doporučená literatura
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 s. ISBN 80-7068-163-2. info
  • PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 s. ISBN 80-901954-1-5. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
Výukové metody
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě přípravy a realizace dílny.
Navazující předměty

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D40442l