D40253l Herecká výchova

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/18. 11 kr. 11 z 22. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Nika Brettschneiderová (přednášející)
Garance
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D40253z Herecká výchova
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a způsobu používání hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami. Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jednání a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí imaginaci překážet, ale naopak ji musí vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě hereckých projektů (III. ročník) se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky - pohybová a herecká tvorba, rozvoj mluvního výrazu, zpěv, základy pohybového divadla apod.V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) a poznávat tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku vytvoří ateliér 5 inscenací ve studiu Marta. BR>
Osnova
  • I. ročník je věnován především různým improvizačním cvičením, jejichž cílem je uvolnění toku fantazie, rozvíjení partnerského a situačního cítění a způsobu používání hereckých výrazových prostředků. Další fáze je věnována herecké fixaci a opakovatelnosti improvizovaných scén, od spontánnosti se přechází k přesnější struktuře a scénickému tvaru. II. ročník je zaměřen na práci s literárními předlohami. Středem pozornosti se stává maximální konkrétnost jednání a odvážnost hereckého výrazu. Zatímco v I. ročníku se studenti snaží v zadaných okolnostech přesáhnout své úzké privátní Já, ve II. ročníku se pokoušíme dotknout tajemství herecké proměny. III. a IV. ročník je zaměřen na další rozvoj herecké kreativity a techniky. Herecká technika se musí studentům stát druhou přirozeností, nesmí imaginaci překážet, ale naopak ji musí vizualizovat do intenzivního výrazu. Kromě hereckých projektů (III. ročník) se v ateliéru dále prohlubují disciplíny, které vedou ke zvládnutí vnitřní a vnější herecké techniky - pohybová a herecká tvorba, rozvoj mluvního výrazu, zpěv, základy pohybového divadla apod.V tomto období by se studenti měli učit umění transponovat sebe sama (svou jedinečnou osobnost) a poznávat tajemství herecké proměny. Ve IV. ročníku vytvoří ateliér 5 inscenací ve studiu Marta.
Výukové metody
Seminář. Cvičení. Projekt.
Metody hodnocení
Docházka. Uspokojivé výsledky v kontrolních hodinách a klauzurních pracích.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D40253l