D30189Al Rozborový seminář k praxi

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D30189Az Rozborový seminář k praxi
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: D40442l Společná praxe.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studenti jsou seznámeni s praktickými možnostmi výuky dramatické výchovy v ČR. V letním semestru taktéž ovládají základní principy a postupy pro tvorbu divadelní dílny.
Osnova
  • Zimní semestr předmětu Společná praxe je především náslechový. Studenti jsou účastni výukám DV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů. Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Rozborový seminář k praxi poté konfrontují své dosavadní zkušenosti a představy o praxi výuky DV se svými spolužáky a s pojetím DV na Ateliéru Divadlo a výchova.
    V letním semestru taktéž prochází svou první zkušeností s tvorbou krátkého uceleného vedení skupiny, svých spolužáků - a stejně jako v semestru zimním vždy následuje reflexe zažitého pro další profesní růst studentů.
    Předměty Společná praxe a Rozborový seminář k praxi tak jsou plně propojeny v jednu výuku - recepční i reflexní.
Literatura
    povinná literatura
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 s. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 s. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 s. info
  • REITMAYEROVÁ, E. a V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8. info
    doporučená literatura
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 s. ISBN 80-7068-163-2. info
  • PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 s. ISBN 80-901954-1-5. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
Výukové metody
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Metody hodnocení
Zápočet na základě docházky
Navazující předměty

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D30189Al