DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:00 3
- Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - teorie – nauka o pohybu (poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd.) - teorie i aplikace metodické učební postupy dalších vybraných akrobatických cviků - písemný test – teoretické znalosti z oblasti metodologie učebních postupů provádění cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Nauka o pohybu – poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd. 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností - písemný test
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - teorie – nauka o pohybu (poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd.) - teorie i aplikace metodické učební postupy dalších vybraných akrobatických cviků - písemný test – teoretické znalosti z oblasti metodologie učebních postupů provádění cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Nauka o pohybu – poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd. 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností - písemný test
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 3
- Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Absolvování předmětu "Akrobacie" a "Akrobacie a metodika". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika Neslyšících (program DIFA, N-DRAUM) (2)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení si koordinačně náročnějších akrobatických prvků, zlepšení fyzické kondice, osvojení si učebních postupů jednotlivých akrobatických prvků, základy záchrany a dopomoci.Osvojení si teoretických poznatků.
Výstupy výuky:
Zvládnutí akrobatických prvků (salto, přemet, atd.)
Záchrana a dopomoc
Učební postupy jednotlivých aktobatických prvků
Teoretické znalosti z oblasti pohybové výchovy - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení. Nácvik zdokonalení se v jednotlivých prvcích:
- Kotoul a jeho modifikace
- Stoj na hlavě, na rukou, na předloktích
- Salto vpřed, salto vzad
- Přemet vpřed, přemet vzad, přemet stranou
- Akrobatické sestavy s využitím všech zvládnutých prvků
- Cvičení dvojic
- Metodické postupy jednotlivých prvků
- Vznik, vývoj a projevy poruch hybného systému
- Testovací cviky
- Pohybová soustava - svaly
- Protahování
- Posilování
- Stavba vyučovací jednotky
- Zásady bezpečnosti v hodinách Tv, hygienické otázky cvičebních jednotek
- Záchrana a dopomoc
- Psychomotorika
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Výukové metody:
Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury.
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 3
- Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Absolvování předmětu "Akrobacie" a "Akrobacie a metodika". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení si koordinačně náročnějších akrobatických prvků, zlepšení fyzické kondice, osvojení si učebních postupů jednotlivých akrobatických prvků, základy záchrany a dopomoci.Osvojení si teoretických poznatků.
Výstupy výuky:
Zvládnutí akrobatických prvků (salto, přemet, atd.)
Záchrana a dopomoc
Učební postupy jednotlivých aktobatických prvků
Teoretické znalosti z oblasti pohybové výchovy - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení. Nácvik zdokonalení se v jednotlivých prvcích:
- Kotoul a jeho modifikace
- Stoj na hlavě, na rukou, na předloktích
- Salto vpřed, salto vzad
- Přemet vpřed, přemet vzad, přemet stranou
- Akrobatické sestavy s využitím všech zvládnutých prvků
- Cvičení dvojic
- Metodické postupy jednotlivých prvků
- Vznik, vývoj a projevy poruch hybného systému
- Testovací cviky
- Pohybová soustava - svaly
- Protahování
- Posilování
- Stavba vyučovací jednotky
- Zásady bezpečnosti v hodinách Tv, hygienické otázky cvičebních jednotek
- Záchrana a dopomoc
- Psychomotorika
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Výukové metody:
Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury.
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Absolvování předmětu "Akrobacie" a "Akrobacie a metodika". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení si koordinačně náročnějších akrobatických prvků, zlepšení fyzické kondice, osvojení si učebních postupů jednotlivých akrobatických prvků, základy záchrany a dopomoci.Osvojení si teoretických poznatků.
Výstupy výuky:
Zvládnutí akrobatických prvků (salto, přemet, atd.)
Záchrana a dopomoc
Učební postupy jednotlivých aktobatických prvků
Teoretické znalosti z oblasti pohybové výchovy - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení. Nácvik zdokonalení se v jednotlivých prvcích:
- Kotoul a jeho modifikace
- Stoj na hlavě, na rukou, na předloktích
- Salto vpřed, salto vzad
- Přemet vpřed, přemet vzad, přemet stranou
- Akrobatické sestavy s využitím všech zvládnutých prvků
- Cvičení dvojic
- Metodické postupy jednotlivých prvků
- Vznik, vývoj a projevy poruch hybného systému
- Testovací cviky
- Pohybová soustava - svaly
- Protahování
- Posilování
- Stavba vyučovací jednotky
- Zásady bezpečnosti v hodinách Tv, hygienické otázky cvičebních jednotek
- Záchrana a dopomoc
- Psychomotorika
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Výukové metody:
Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury.
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2025
Předmět se v období léto 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - teorie – nauka o pohybu (poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd.) - teorie i aplikace metodické učební postupy dalších vybraných akrobatických cviků - písemný test – teoretické znalosti z oblasti metodologie učebních postupů provádění cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Nauka o pohybu – poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd. 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností - písemný test
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2024
Předmět se v období léto 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - teorie – nauka o pohybu (poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd.) - teorie i aplikace metodické učební postupy dalších vybraných akrobatických cviků - písemný test – teoretické znalosti z oblasti metodologie učebních postupů provádění cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Nauka o pohybu – poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd. 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností - písemný test
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2022
Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou II )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - teorie – nauka o pohybu (poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd.) - teorie i aplikace metodické učební postupy dalších vybraných akrobatických cviků - písemný test – teoretické znalosti z oblasti metodologie učebních postupů provádění cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Nauka o pohybu – poruchy hybného systému, zásady bezpečnosti, atd. 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností - písemný test
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Absolvování předmětu "Akrobacie" a "Akrobacie a metodika". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení si koordinačně náročnějších akrobatických prvků, zlepšení fyzické kondice, osvojení si učebních postupů jednotlivých akrobatických prvků, základy záchrany a dopomoci.Osvojení si teoretických poznatků.
Výstupy výuky:
Zvládnutí akrobatických prvků (salto, přemet, atd.)
Záchrana a dopomoc
Učební postupy jednotlivých aktobatických prvků
Teoretické znalosti z oblasti pohybové výchovy - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení. Nácvik zdokonalení se v jednotlivých prvcích:
- Kotoul a jeho modifikace
- Stoj na hlavě, na rukou, na předloktích
- Salto vpřed, salto vzad
- Přemet vpřed, přemet vzad, přemet stranou
- Akrobatické sestavy s využitím všech zvládnutých prvků
- Cvičení dvojic
- Metodické postupy jednotlivých prvků
- Vznik, vývoj a projevy poruch hybného systému
- Testovací cviky
- Pohybová soustava - svaly
- Protahování
- Posilování
- Stavba vyučovací jednotky
- Zásady bezpečnosti v hodinách Tv, hygienické otázky cvičebních jednotek
- Záchrana a dopomoc
- Psychomotorika
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Výukové metody:
Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury.
DVDL309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultaléto 2016
Předmět se v období léto 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDZ309 Akrobacie s metodikou )
Absolvování předmětu "Akrobacie" a "Akrobacie a metodika". - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení si koordinačně náročnějších akrobatických prvků, zlepšení fyzické kondice, osvojení si učebních postupů jednotlivých akrobatických prvků, základy záchrany a dopomoci.Osvojení si teoretických poznatků.
Výstupy výuky:
Zvládnutí akrobatických prvků (salto, přemet, atd.)
Záchrana a dopomoc
Učební postupy jednotlivých aktobatických prvků
Teoretické znalosti z oblasti pohybové výchovy - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení. Nácvik zdokonalení se v jednotlivých prvcích:
- Kotoul a jeho modifikace
- Stoj na hlavě, na rukou, na předloktích
- Salto vpřed, salto vzad
- Přemet vpřed, přemet vzad, přemet stranou
- Akrobatické sestavy s využitím všech zvládnutých prvků
- Cvičení dvojic
- Metodické postupy jednotlivých prvků
- Vznik, vývoj a projevy poruch hybného systému
- Testovací cviky
- Pohybová soustava - svaly
- Protahování
- Posilování
- Stavba vyučovací jednotky
- Zásady bezpečnosti v hodinách Tv, hygienické otázky cvičebních jednotek
- Záchrana a dopomoc
- Psychomotorika
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Výukové metody:
Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury.
- Statistika zápisu (nejnovější)