DIFA:DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové v - Informace o předmětu
DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- So 15. 10. 14:00–18:00 3
- Předpoklady
- Absolvování předmětu Teorie tance
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:B)
- Cíle předmětu
- Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
- Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude ovládat: - základní principy a zákonitosti pohybu v taneční pohybové výchově - popis základních poloh a postavení těla - metodické postupy výuky techniky pohybu analyticky a synteticky - základní principy výuky techniky taneční a pohybové výchovy - metodické postupy v taneční a pohybové výchově - rytmické a dynamické zákonitosti pohybu - umět pojmenovat specifika taneční a pohybové výchovy ve výukovém procesu -umět definovat specifika osobnosti pedagoga taneční a pohybové výchovy -
- Osnova
- 1.rytmus a metrum v hudbě a v pohybu 2.dynamika pohybu 3.pohyb na místě (polohy a postavení těla) 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5.tanec a hudba 6.technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7.analýza pohybu jednotlivých částí těla 8.pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
- Literatura
- povinná literatura
- Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
- Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
- Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
- Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
- doporučená literatura
- Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
- Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
- Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
- Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
- Výukové metody
- přednáška diskuzní metody praxe
- Metody hodnocení
- Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2022/DTDZ205