DIFA:DTDZ107 Education I-II - Course Information
DTDZ107 Education I-II
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 5/0/35. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DTDL107 Education I-II )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, N-DRAUM, specialization Movement theatre)
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, N-DRAUM, specialization Dance education)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět si klade za cíl seznámit studenty se základními oblastmi pedagogiky, které se bezprostředně váží k jejich budoucí praxi či dalšímu studiu (psaní bakalářské práce). Kontaktní část výuky přibližuje studentům základní teoretická východiska a provazuje je s dosavadními zkušenostmi studentů. Samostatná práce pak spočívá zejména v četbě a jejímu vztahování k vlastní praxi studentů. Pedagogika 1 (školní pedagogika) studenti se orientují v obsahu a cíli jednotlivých pedagogických disciplín studenti dokážou při hovoru aktivně používat základní pedagogické pojmy studenti znají vybrané teorie, pojmy a koncepty popisující učitele, žáka, kurikulum, školu, vzdělávací systém, hodnocení, učební texty, sociální kontext vyučování ad., rozumějí jim a dokážou je vysvětlit studenti využívají pedagogických teorií k reflexi a ke zkvalitňování vlastní praxe studenti jsou schopni hovořit o své četbě z oblasti pedagogiky Pedagogika 2 (obecná a alternativní didaktika) studenti rozumějí systémovému pojetí didaktiky a dokážou je aplikovat na svoji praxi studenti znají základní didaktické pojmy a užívají je při hovoru o své pedagogické činnosti studenti mají přiměřené znalosti o cílech, metodách a formách výchovně-vzdělávacího procesu a dokážou je využít při konstruování a reflexi vyučovací jednotky studenti se orientují v inovativních proudech v české škole a v mimoškolní pedagogice a čerpají z nich inspiraci pro svou vlastní práci studenti znají základní informace o vybraných alternativních školách (Dalton, Walfdorf, Montessiori) a dokážou vystihnout jejich didaktická specifika
- Syllabus (in Czech)
- - jednotlivé pedagogické disciplíny - základní pedagogické pojmy - vybrané teorie, pojmy koncepty popisující žáka, učitele, kurikulum, školu, vzdělávací systém, systém hodnocení, učební texty, sociální koncept vyučování, - základní pojetí didaktiky a její pojetí v praxi -konstrukce a reflexe vyučovací jednotky - inovativní proudy v české škole a v mimoškolní pedagogice - základní informace o alternativních školách (/Dalton, Walfdorf, Montessiori)
- Literature
- recommended literature
- Přehled pedagogiky:úvod do studia oboru. Edited by Jan Průcha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 269 s. ISBN 80-7178-399-4. Soudobé teorie vzdělávání. Edited by Yves Bertrand, Translated by Oldřich Selucký. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 247 s. ISBN 80-7178-216
- Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Edited by James S. Cangelosi. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000. 289 s. ISBN 80-7178-406-0. Výchova jako teoretický problém. Edited by Jiří Pelikán. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995. 2
- Učebnice:teorie a analýzy edukačního média: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Edited by Jan Průcha. Brno Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. Kurikulum :proměny a trendy v mezinárodní perspektivě.
- Kurikulum :proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Edited by Eliška Walterová. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1994. 185 s. ISBN 80-210-0846-6.
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X. Komunikace ve škole. Edited by Jiří Mareš - Jaro Křivohlavý. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
- Teaching methods (in Czech)
- - přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- - ústní zkouzška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2018/DTDZ107