DIFA:DMCL209 Klasický tanec II - Informace o předmětu
DMCL209 Klasický tanec II
Divadelní fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Litterová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Kabinet pohybu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Kabinet pohybu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšné zakončení předmětu Klasický tanec I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohlubovat znalosti odborné terminologie, názvosloví klasického tance,posilovat a rozšiřovat dovednosti studentů v této taneční technice, posilovat hudební cítění a ladnost pohybu studentů muzikálového herectví, rozvíjet jejich pohybovou paměť a tanečnost.
- Výstupy z učení
- student ovládá základní pojmy taneční terminologie techniky klasického tance ve francouzštině student odpovídajícím způsobem reaguje na zadání jednotlivých exercice a la bar a au milieux student projevuje známky zlepšení rozsahu pohybu dolních končetin student prokazuje zlepšení citlivosti pohybu horních i dolních končetin (pohyb na pološpičkách, ladnost pohybu horních končetin při po de bras) student ovládá jednotlivé prvky exercice klasického tance i v kombinacích
- Osnova
- exercice a la bar: - demi plié, grand plié -battemet tentu - battemet tendu jeté - battement tendu sur le coup de pied -rond de jambe par terre - battemet relevé lent - půlobraty a obraty a la bar -adagio a la bar - rond de jambe en l air -developpé - grandbattemet jeté exercice au milieux - všechny prvky v postavení en croix - technika pirouettes - technika malých skoků - technika velkých skoků
- Literatura
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- sledování pravidelné docházky studentů otevřená hodina - profesní výkon
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2025/DMCL209