DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Dominika Fišerová Kuntzmannová (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 104
- Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Literatura
- ABULAFIA, Yaron. The Art of Light on Stage, Lighting in Contemporary Theatre. Oxon: Routledge, 2016. info
- SHELLEY, Steven Louis. A Practical Guide to Stage Lighting. 3. vyd. New York: Focal Press, 2014, 565 s. ISBN 978-0-415-81200-9. info
- KOLEGAR, Jan. Historie scénických technologií. 2. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2011, 136 s. ISBN 978-80-86928-94-4. info
- GREGORINI, Bedřich a GREGORINI Jiří SRSTKA JINDŘICH. Základy divadelní činnosti. 2007, 105 s. info
- CADENA, Richard. Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, Broadcast, and Entertainment. Taylor & Francis, 2006. ISBN 978-1-136-08533-8. info
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 104
- Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Literatura
- ABULAFIA, Yaron. The Art of Light on Stage, Lighting in Contemporary Theatre. Oxon: Routledge, 2016. info
- SHELLEY, Steven Louis. A Practical Guide to Stage Lighting. 3. vyd. New York: Focal Press, 2014, 565 s. ISBN 978-0-415-81200-9. info
- KOLEGAR, Jan. Historie scénických technologií. 2. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2011, 136 s. ISBN 978-80-86928-94-4. info
- GREGORINI, Bedřich a GREGORINI Jiří SRSTKA JINDŘICH. Základy divadelní činnosti. 2007, 105 s. info
- CADENA, Richard. Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, Broadcast, and Entertainment. Taylor & Francis, 2006. ISBN 978-1-136-08533-8. info
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 104
- Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 104
- Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:00 106, Po 17:00–17:45 106
- Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
DJTZ304 Projekt II – scénická realizace a nasvícení inscenace a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvované předměty prvních dvou ročníků bakalářského stupně studie. Student realizoval projekty v rámci skupiny volitelných předmětů Samostatný scénický projekt včetně produkčního semináře - modulární výuka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studentovi realizovat prakticky scénický projekt v jednom z divadel JAMU tak, aby mohl prokázat znalosti a dovednosti pro práci mistra světla (případně osvětlovače).
Cílem je tedy praktická aplikace znalostí a dovedností nabytých v rámci předmětů bakalářského stupně studia (teoretických i praktických) při přípravě, realizaci a hodnocení scénického projektu velkého rozsahu ve spolupráci s uměleckým tvůrčím týmem.
Student si může Projekt II zvolit jako svůj absolventský výkon (přičemž má na výběr z Projektu I, II a Projektu III). - Výstupy z učení
- Student po absolvování získá široké praktické dovednosti týkající se technického zajištění scénického projektu velkého rozsahu, včetně znalosti profesionálního provozu divadla.
Student umí pracovat jako rovnocenný člen uměleckého týmu, přebírat odpovědnost za vlastní úkoly, přebírat organizační odpovědnost za umělecký tým a vnímá návaznosti jednotlivých činností v rámci širší organizační struktury divadla.
Student je schopen:
- společně s uměleckým týmem definovat úkoly související s uměleckým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- umí využívat všechny své dosavadní znalosti k navrhování světelného konceptu a navrhování technických řešení nestandartních světelných požadavků.
Student dokáže o své praktické činnosti uvažovat reflexívně a je připraven na zpracování dokumentace Absolventského výkonu. - Osnova
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- plánování projektu a jeho pozice v rámci dramaturgického plánu daného divadla,
- účast na tvorbě světelného konceptu s režisérem a scénografem,
- navrhování technického řešení světelného konceptu ve vztahu k divadelnímu provozu,
- bezpečnostní a požární zabezpečení při přípravě a samotné realizaci světelného konceptu,
- personální zajištění uměleckého scénického projektu s ohledem na organizační strukturu divadla,
- operativní řízení komunikačních a informačních toků, týmová dynamika uměleckého týmu.
Student je součástí kreativního týmu (přičemž nelze pevně stanovit modelovou strukturu týmu – v různé míře jsou zapojeni studenti, pedagogové a profesionálové na tvůrčích pozicích). Tento tým vytváří divadelní inscenaci v prostředí školního divadla, které simuluje profesionální divadelní instituci včetně organizačních procesů.
Při vlastním praktickém scénickém výkonu student respektuje povinnosti jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie).
Výsledkem je praktická realizace uměleckého scénického projektu, tzn. veřejně a opakovaně prezentovaná divadelní inscenace, která je součástí veřejné nabídky školního divadla v rámci jedné sezony a za kterou umělecký tým odpovídá dramaturgické radě dané sezóny.
- Praktická aplikace teoreitických i praktických znalostí a dovedností:
- Výukové metody
- Formy výuky: umělecký projekt
Metody výuky:
Diskuzní metody, heursitické metody, samostatná a týmová práce studentů, prezentace, řízená praxe. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě:
- praktické činnosti dané prováděcím projektem příslušného uměleckého scénického projektu,
- na základě pravidelného personálního a procesního hodnocení členů uměleckého týmu v rámci pravidelných porad divadla (explikační, předávací, provozní a hodnotící porada),
- na základě hodnocení splnění povinností jevištního technologa, jež jsou stanoveny dokumentem Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (specializace Jevištní technologie), hodnocení provádí pedagog předmětu,
- na základě zpracované a v termínu odevzdané technické dokumentace,
- na základě zpětné vazby dramaturgické rady dané sezóny.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
DJTZ304 Projekt II
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/24/91. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
doc. MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Projekt I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle:Umožnit studentovi samostanou tvůrčí práci při budování světelné koncepce inscenace. Deskriptory: Student má kompetence, vedomosti a je způsobilý k samostatnému vytvoření světelné koncepce inscenace společně s tvůrčím týmem režisér+scénograf.
- Osnova
- Student jevištní technologie vyhledá technologické a technické možnosti pro realizaci scénograficko režijní koncepce, společně s nimi vyhledá technologické řešení a realizuje je. Vede práci na přípravě světla pro inscenaci, pracuje na nasvícení na technické zkoušce a svítí generálky a představení. Vyhotoví potřebnou technickou dokumentaci nasvívení inscenace, kterou předloží k posouzení v semináři k projektům. V průběhu sezóny školního divadla vede svícení inscenace při minimálně 5 reprízách. Pokud chce AP vykonat mimo školní divadlo, musí pracovat jako osvětlovač na jedné inscenaci školního divadla. Zaměří-li se student na světlo, bude projekt V jeho absolventským projektem
- Literatura
- VŠECHNA LITERATURA PŘEDMĚTŮ Světlo
- Výukové metody
- Pravidelná výuka * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 10 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr Zápočet na základě provedení a odevzdání projektové dokumentace
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
DJTZ304 Projekt IV - nasvícení inscenací a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/10/2. 7 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Projekt I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle:Umožnit studentovi samostanou tvůrčí práci při budování světelné koncepce inscenace. Deskriptory: Student má kompetence, vedomosti a je způsobilý k samostatnému vytvoření světelné koncepce inscenace společně s tvůrčím týmem režisér+scénograf.
- Osnova
- Student jevištní technologie vyhledá technologické a technické možnosti pro realizaci scénograficko režijní koncepce, společně s nimi vyhledá technologické řešení a realizuje je. Vede práci na přípravě světla pro inscenaci, pracuje na nasvícení na technické zkoušce a svítí generálky a představení. Vyhotoví potřebnou technickou dokumentaci nasvívení inscenace, kterou předloží k posouzení v semináři k projektům. V průběhu sezóny školního divadla vede svícení inscenace při minimálně 5 reprízách. Pokud chce AP vykonat mimo školní divadlo, musí pracovat jako osvětlovač na jedné inscenaci školního divadla. Zaměří-li se student na světlo, bude projekt V jeho absolventským projektem
- Literatura
- VŠECHNA LITERATURA PŘEDMĚTŮ Světlo
- Výukové metody
- Pravidelná výuka * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 10 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr Zápočet na základě provedení a odevzdání projektové dokumentace
DJTZ304 Projekt IV - nasvícení inscenací a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/10/2. 7 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Projekt I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle:Umožnit studentovi samostanou tvůrčí práci při budování světelné koncepce inscenace. Deskriptory: Student má kompetence, vedomosti a je způsobilý k samostatnému vytvoření světelné koncepce inscenace společně s tvůrčím týmem režisér+scénograf.
- Osnova
- Student jevištní technologie vyhledá technologické a technické možnosti pro realizaci scénograficko režijní koncepce, společně s nimi vyhledá technologické řešení a realizuje je. Vede práci na přípravě světla pro inscenaci, pracuje na nasvícení na technické zkoušce a svítí generálky a představení. Vyhotoví potřebnou technickou dokumentaci nasvívení inscenace, kterou předloží k posouzení v semináři k projektům. V průběhu sezóny školního divadla vede svícení inscenace při minimálně 5 reprízách. Pokud chce AP vykonat mimo školní divadlo, musí pracovat jako osvětlovač na jedné inscenaci školního divadla. Zaměří-li se student na světlo, bude projekt V jeho absolventským projektem
- Literatura
- VŠECHNA LITERATURA PŘEDMĚTŮ Světlo
- Výukové metody
- Pravidelná výuka * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 10 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr Zápočet na základě provedení a odevzdání projektové dokumentace
DJTZ304 Projekt IV - nasvícení inscenací a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/10/2. 7 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jakub Mareš (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Projekt I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle:Umožnit studentovi samostanou tvůrčí práci při budování světelné koncepce inscenace. Deskriptory: Student má kompetence, vedomosti a je způsobilý k samostatnému vytvoření světelné koncepce inscenace společně s tvůrčím týmem režisér+scénograf.
- Osnova
- Student jevištní technologie vyhledá technologické a technické možnosti pro realizaci scénograficko režijní koncepce, společně s nimi vyhledá technologické řešení a realizuje je. Vede práci na přípravě světla pro inscenaci, pracuje na nasvícení na technické zkoušce a svítí generálky a představení. Vyhotoví potřebnou technickou dokumentaci nasvívení inscenace, kterou předloží k posouzení v semináři k projektům. V průběhu sezóny školního divadla vede svícení inscenace při minimálně 5 reprízách. Pokud chce AP vykonat mimo školní divadlo, musí pracovat jako osvětlovač na jedné inscenaci školního divadla. Zaměří-li se student na světlo, bude projekt V jeho absolventským projektem
- Literatura
- VŠECHNA LITERATURA PŘEDMĚTŮ Světlo
- Výukové metody
- Pravidelná výuka * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 10 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr Zápočet na základě provedení a odevzdání projektové dokumentace
DJTZ304 Projekt IV - nasvícení inscenací a svícení repríz
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/10/2. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jonáš Garaj (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Projekt I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle:Umožnit studentovi samostanou tvůrčí práci při budování světelné koncepce inscenace. Deskriptory: Student má kompetence, vedomosti a je způsobilý k samostatnému vytvoření světelné koncepce inscenace společně s tvůrčím týmem režisér+scénograf.
- Osnova
- Student jevištní technologie vyhledá technologické a technické možnosti pro realizaci scénograficko režijní koncepce, společně s nimi vyhledá technologické řešení a realizuje je. Vede práci na přípravě světla pro inscenaci, pracuje na nasvícení na technické zkoušce a svítí generálky a představení. Vyhotoví potřebnou technickou dokumentaci nasvívení inscenace, kterou předloží k posouzení v semináři k projektům. V průběhu sezóny školního divadla vede svícení inscenace při minimálně 5 reprízách. Pokud chce AP vykonat mimo školní divadlo, musí pracovat jako osvětlovač na jedné inscenaci školního divadla. Zaměří-li se student na světlo, bude projekt V jeho absolventským projektem
- Literatura
- VŠECHNA LITERATURA PŘEDMĚTŮ Světlo
- Výukové metody
- Pravidelná výuka * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 10 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr Zápočet na základě provedení a odevzdání projektové dokumentace
- Statistika zápisu (nejnovější)