DHAZ313 Akrobacie

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Adam Mašura (přednášející)
Garance
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DHAL313 Akrobacie )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V předmětu akrobacie jsou studenti vedeni k tomu, aby byli schopni se samozřejmostí a jistotou používat co nejširší spektrum extrémních pohybových aktivit.
Osnova
  • Studenti začínají od samotných základů ( kotouly, varianty kotoulů, základní koordinační cvičení, posilovací cvičení, cvičení a nácviky pro posílení a uvědomění si vlastního těžiště a jeho efektivního použití v konkrétních cvicích, protahovací cviky pro zlepšení pohybového rozsahu ), poté se věnují postupnému odstranění přirozeného strachu ( akrobatické prvky jsou postupně těžší ), aby se mohli věnovat těm nejtěžším akrobatickým prvkům ( přemety vpřed, přemety vzad, salta vpřed i vzad, hvězdy a hvězdy bez rukou – tzv. arab a další ). Velká pozornost je zaměřena na akrobacii dvojic, která je jednou z nejprogresivnějších akrobatických disciplín a zároveň je vhodná pro samostatnou práci studentů. Poté co si osvojí základy akrobacie dvojic, jsou schopni sami vymýšlet nebo upravovat prvky, které poznali a požívat je v etudách s nejrůznějšími zadáními. Dále jsou studenti vedeni k tomu, aby byli schopni najít nebo vytvořit extrémní akrobatický pohyb v jakémkoli kanonizovaném pohybu již existujícím, poskytuje jim to svobodu pro další tvůrčí práci v oboru, který studují. Studenti se během studia seznámí i s moderními akrobatickými disciplínami jako breakdance, parkour nebo capoiera.
Výukové metody
cvičení a samostatná práce studentů
Metody hodnocení
Docházka, přístup k práci a kvalita provedení jednotlivých prvků.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DHAZ313