DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–11:45 203, Út 12:00–13:30 203, St 10:15–11:00 203, Pá 14:30–19:30 203
- Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Simona Kurská (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 13:40–17:00 203, Čt 12:00–17:45 301
- Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Adriana Růžičková (přednášející)
MgA. Katarína Tlapák (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–17:45 101
- Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DHAZ103/01: St 13:45–14:30 06, F. Horáková
DHAZ103/02: St 14:30–15:15 06, F. Horáková
DHAZ103/03: St 15:15–16:00 06, F. Horáková
DHAZ103/04: St 16:00–16:45 06, F. Horáková
DHAZ103/05: St 16:45–17:30 06, F. Horáková
DHAZ103/06: St 17:30–18:15 06, F. Horáková
DHAZ103/07: St 18:15–19:00 06, F. Horáková
DHAZ103/08: Čt 13:45–14:30 203, F. Horáková
DHAZ103/09: Út 16:00–16:45 102, F. Horáková
DHAZ103/10: Út 16:45–17:30 102, F. Horáková
DHAZ103/11: Út 17:30–18:15 102, F. Horáková
DHAZ103/12: Út 18:15–19:00 102, F. Horáková - Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–9:15 203, Po 9:15–10:00 203, Po 10:15–11:00 203, Po 11:00–11:45 203, Po 12:00–12:45 203, Po 12:45–13:30 203, Po 14:30–15:15 203, Po 15:15–16:00 203, Po 16:15–17:00 203, Po 17:00–17:45 203, Út 8:30–9:15 203, Út 9:15–10:00 203
- Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika mluveného projevu I
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 10:15–11:45 203
- Předpoklady
- Zdravý a hlasový mluvní aparát.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen vnímat správné posazení mluvního hlasu, ve své přirozené hlasové poloze modulovat a intonovat. Dokáže čistě artikulovat. Má osvojenou teorii tvoření hlásek.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
DHAZ103 Technika jevištní mluvy I
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL103 Technika jevištní mluvy I )
Zdravý a hlasový mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ103 Technika jevištní mluvy I
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL103 Technika jevištní mluvy I )
Zdravý a hlasový mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ103 Technika jevištní mluvy I
Divadelní fakultazima 2017
Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL103 Technika jevištní mluvy I )
Zdravý a hlasový mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ103 Technika jevištní mluvy I
Divadelní fakultazima 2016
Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL103 Technika jevištní mluvy I )
Zdravý a hlasový mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
DHAZ103 Technika jevištní mluvy I
Divadelní fakultazima 2015
Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Františka Horáková (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL103 Technika jevištní mluvy I )
Zdravý a hlasový mluvní aparát. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výrazná a zřetelná artikulace, nosný hlas. Pracujeme na čistotě samohlásek a souhlásek. Pro herce je dominantní mluvní prostředek. Svůj hlas a řeč potřebuje dobře poznat, ale také správně ovládat a chránit. Semestr je ukončen praktickou zkouškou hlasových a mluvních dovedností. Interpretace textů připravených i nepřipravený text.
- Osnova
- Dechové ústrojí-zásady správného dýchání a) psychofyzická relaxace b) uvolňovací dechová cvičení c) koncentrační dechový trénink - dechová opora,procvičování hrudně bráničního dechu
- Hlasové ústrojí a) uvolňovací hlasová cvičení - tvoření tónů, měkké nasazení hlasu b) rozeznívání masky - propojení hlasových poloh c) rozvíjení schopností hlasové dynamiky, zlepšit rozsah intonační pružnosti a barevnosti hlasu
- Artikulační ústrojí a) uvolňování mluvidel, mimického svalstva b) artikulační cvičení - procvičujeme tvoření hlásek c) mluvní jednání v komunikační situaci s pohybem
- Literatura
- doporučená literatura
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 1. info
- Hůrková - Novotná J., Makovičková H., Základy jevištní mluvy 2. info
- Miloš Kročil: Na počátku bylo slovo, JAMU Brno 2010
- Lukavský,R: Kultura mluveného slova, AMU, 2000. info
- Hana Treuerová, L.Linhartová: Cvičné texty pro logopedii, Tobiáš 1994
- Náhradní obsah: Zdena Palková: Fonetika a fonologie češtiny, Karolinum 1994
- Výukové metody
- V hodinách techniky jevištní mluvy pracují studenti samostatně. Při práci na textu se soustřeďujeme na významovou analýzu, důležité je také rytmické členění pro mluvy. Pracujeme na zlepšení výslovnosti sykavek, odstraňujeme špatné návyky a další nedostatky v mluvě. Cvičné texty - Logopediclé pohádky a Ezopovy bajky.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky při kontrolní hodině.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)