DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 203
- Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Josef Morávek (přednášející)
Mgr. Jakub Škrdla (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 203, Út 12:00–13:30 203, St 10:15–13:30 203, St 13:40–14:25 203, St 18:00–18:45 203, Čt 12:00–13:30 203, Pá 14:30–17:45 203
- Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
prof. MgA. Ivo Krobot (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 13:00–13:45 203, Po 13:45–14:30 203, Po 14:30–15:15 203, Po 15:15–16:00 203, Po 16:00–16:45 203, Po 16:45–17:30 203, Čt 12:15–13:00 414, Čt 12:15–13:00 203, Čt 13:00–13:45 203, Čt 13:00–13:45 414, Čt 13:45–14:30 203, Čt 13:45–14:30 414
- Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Tereza Lexová (přednášející)
Mgr. Václav Veselý (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DHAZ102/01: St 16:00–16:45 203, T. Lexová
DHAZ102/02: St 18:15–19:00 203, T. Lexová
DHAZ102/03: Út 18:30–19:15 203, T. Lexová
DHAZ102/04: Út 17:45–18:30 203, T. Lexová
DHAZ102/05: Út 16:15–17:00 203, V. Veselý
DHAZ102/06: Út 17:00–17:45 203, V. Veselý
DHAZ102/07: St 17:30–18:15 203, T. Lexová
DHAZ102/08: St 12:00–12:45 203, V. Veselý
DHAZ102/09: St 16:45–17:30 203, T. Lexová
DHAZ102/10: St 12:45–13:30 203, V. Veselý
DHAZ102/11: St 13:30–14:15 203, V. Veselý
DHAZ102/12: St 14:15–15:00 203, V. Veselý - Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 8:30–9:15 203, St 9:15–10:00 203, Pá 14:30–15:15 6, Pá 15:15–16:00 6, Pá 16:15–17:00 6, Pá 17:00–17:45 6, Pá 18:00–18:45 6, Pá 18:45–19:30 6
- Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Oxana Smilková (přednášející)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 14:30–16:00 203
- Předpoklady
- Navštěvování hodin Herecké výchovy.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Umělecký přednes
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 203
- Předpoklady
- EVER( DHAL102 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL102 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2017
Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL102 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2016
Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL102 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DHAZ102 Herecká interpretace textu I
Divadelní fakultazima 2015
Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. Mgr. František Derfler (přednášející)
Mgr. Eva Jelínková (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAL102 Herecká interpretace textu I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy.
Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.
- Osnova
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
- Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.
- Výukové metody
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Metody hodnocení
- Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)