DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2025
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Porozumění a užívání divadelní terminologie v závislosti na kontextu a dynamické povaze frekventovaných termínů zejména ve vztahu k tvůrčím principům a složkám současného činoherního herectví:
interpretace, improvizace, reprodukční umění, složka osobnostní, autorská, herecké téma, dramatický prototext, režijní partitura, herecký part, metatext role jako dílo interpreta - herce, styl, žánr, divadelní prostor a zapojení hlediště, postava jako konstrukt vznikající v představivosti divákově. - Výstupy z učení
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled o formách kompozice představení, vnějších a vnitřních režijních prostředcích, možnostech herecké souhry, spoluhry, o možnostech řešení mizanscény a realizaci obsahů temporytmickými kvalitami a změnou dimenzí všech složek inscenace.
Studující získají schopnost vnímat konstrukt jevištní postavy, dramatické situace, vyjadřovaný a pociťovaný status v rámci dramatické situace a jeho proměny. - Osnova
- Vedení tvůrčího a projektového deníku
- Studující si povedou projektový deník o všech tvůrčích individuálních úkolech, jeho jednotlivých fázích, vhodné terminologii, kterou při práci používají a prakticky si ji osvojili.
- Pokladnice s nástroji
- Studující si povedou katalog nástrojů herce a související terminologie, které si prakticky osvojili či získali teoretickým studiem. Vytvoří si karty “moje pokladnice s nástroji”.
- Analytická reflexe odborné listeratury
- Studující zpracují teoretickou či memoárovou knihu z oblasti herectví formou analytické reflexe funkčních podnětů k herecké tvorbě a pro život tvůrce.
- Studium uměleckých a mediálních děl, literatury
- Studující reflexe ze studia (shlednutých představení, filmů, literatury, výtvarných a performativních projektů, mediálních projevů) zveřejní minimálně 1x měsíčně formou podcastu s 1 - 3 účastníky nebo osobního zvukového deníku.
- Kolokvium: herecký dopis ke svým osmdesátinám
- Zpověď studujícího o svých tvůrčích ambicích, programech a směřování, aktivně naslouchá svému osmdesátníkovi a jako osmdesátník sám sobě, pohled zpět na studijní rok a dopředu k tvůrčímu životu, kde stojím, co už tvořit umím a na čem ještě do osmdesáti zapracuji, východiska, závazky, rozhodnutí a touhy herecké (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Literatura
- doporučená literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Josef Morávek (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–16:00 203
- Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Porozumění a užívání divadelní terminologie v závislosti na kontextu a dynamické povaze frekventovaných termínů zejména ve vztahu k tvůrčím principům a složkám současného činoherního herectví:
interpretace, improvizace, reprodukční umění, složka osobnostní, autorská, herecké téma, dramatický prototext, režijní partitura, herecký part, metatext role jako dílo interpreta - herce, styl, žánr, divadelní prostor a zapojení hlediště, postava jako konstrukt vznikající v představivosti divákově. - Výstupy z učení
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled o formách kompozice představení, vnějších a vnitřních režijních prostředcích, možnostech herecké souhry, spoluhry, o možnostech řešení mizanscény a realizaci obsahů temporytmickými kvalitami a změnou dimenzí všech složek inscenace.
Studující získají schopnost vnímat konstrukt jevištní postavy, dramatické situace, vyjadřovaný a pociťovaný status v rámci dramatické situace a jeho proměny. - Osnova
- Vedení tvůrčího a projektového deníku
- Studující si povedou projektový deník o všech tvůrčích individuálních úkolech, jeho jednotlivých fázích, vhodné terminologii, kterou při práci používají a prakticky si ji osvojili.
- Pokladnice s nástroji
- Studující si povedou katalog nástrojů herce a související terminologie, které si prakticky osvojili či získali teoretickým studiem. Vytvoří si karty “moje pokladnice s nástroji”.
- Analytická reflexe odborné listeratury
- Studující zpracují teoretickou či memoárovou knihu z oblasti herectví formou analytické reflexe funkčních podnětů k herecké tvorbě a pro život tvůrce.
- Studium uměleckých a mediálních děl, literatury
- Studující reflexe ze studia (shlednutých představení, filmů, literatury, výtvarných a performativních projektů, mediálních projevů) zveřejní minimálně 1x měsíčně formou podcastu s 1 - 3 účastníky nebo osobního zvukového deníku.
- Kolokvium: herecký dopis ke svým osmdesátinám
- Zpověď studujícího o svých tvůrčích ambicích, programech a směřování, aktivně naslouchá svému osmdesátníkovi a jako osmdesátník sám sobě, pohled zpět na studijní rok a dopředu k tvůrčímu životu, kde stojím, co už tvořit umím a na čem ještě do osmdesáti zapracuji, východiska, závazky, rozhodnutí a touhy herecké (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Literatura
- doporučená literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:00–13:30 203
- Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Výstupy z učení
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- doporučená literatura
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Igor Dostálek (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 12:00–13:30 203
- Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Výstupy z učení
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- doporučená literatura
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–12:45 203, St 12:45–13:30 203
- Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Výstupy z učení
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- doporučená literatura
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář I
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Ladislav Odrazil (přednášející)
doc. Oxana Smilková (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 18:00–19:30 203
- Předpoklady
- Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Výstupy z učení
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- doporučená literatura
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 1/1/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–13:30 203
- Předpoklady
- EVER( DHAZ110 Divadelní seminář )
Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ110 Divadelní seminář )
Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ110 Divadelní seminář )
Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář
Divadelní fakultaléto 2017
Předmět se v období léto 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ110 Divadelní seminář )
Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
DHAL110 Divadelní seminář
Divadelní fakultaléto 2016
Předmět se v období léto 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ110 Divadelní seminář )
Absolvování: DHAZ110 Divadelní seminář I.
Docházka do hodin: DHAZ101 Herecká výchova. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Osnova
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literatura
- povinná literatura
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Výukové metody
- Seminář, přednáška, referát.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)