DHAL101 Herecká tvorba
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/18/6. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Michal Bumbálek (přednášející)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–17:45 203, St 16:15–17:45 203, Čt 14:30–17:45 203, Pá 12:00–16:00 203
- Předpoklady
- EVER( DHAZ101 Herecká tvorba )
Absolvování předmětu DHAZ101 Herecká výchova.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
DHAL101 Herecká výchova
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ101 Herecká výchova.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
DHAL101 Herecká výchova
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ101 Herecká výchova.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
DHAL101 Herecká výchova
Divadelní fakultaléto 2017
Předmět se v období léto 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ101 Herecká výchova.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
DHAL101 Herecká výchova
Divadelní fakultaléto 2016
Předmět se v období léto 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/20/5. 12 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DHAZ101 Herecká výchova )
Absolvování předmětu DHAZ101 Herecká výchova.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem. - Osnova
- V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
- Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
- V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
- Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
- Výukové metody
- Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů. - Metody hodnocení
- Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory. - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)