DFDZY06 Projekt 4

Divadelní fakulta
zima 2022
Rozsah
0/4/3. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (přednášející)
MgA. Šimon Peták (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 202, St 12:00–13:30 202
Předpoklady
Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3, 4 a Multimediální tvorba semestr 1, 2, 3, 4.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět má za cíl dát do souvislosti a do praxe choreografické a pohybové znalosti a dovednosti získané v rámci předmětu Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3 a 4 a v rámci předmětu Multimediální tvorba“ semestr 1, 2, 3 a 4:
• Definovat choreografické téma.
• Zkoumat přístup k tomuto danému tématu.
• Opřít na chorografické téma světelní nebo multimediální zařízení (dispositif) a prozkoumat jejich významovou souvislost.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• provést choreografický výzkum
• vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma
• dát do estetické souvislosti multimediální instalaci a choreografickou práci
• reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek
• spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem
• spolupracovat s divadelní produkční skupinou
• získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce
Osnova
  • Pod vedením pedagogů předmětu „Multimediální tvorba“ a „Moderní tanec“ studenti ateliéru ve skupinách 2 nebo 3 a ve spolupráci se studenty z ateliérů ATD, Light design a Jevištní technologie definují choreografické a multimediální pole k výzkumu a realizují krátkou inscenaci (max. 15 minut) ke sdělení tohoto výzkumu.
Literatura
  • Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
  • Kubíček, Jiří: Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění, 2004.
  • Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
  • PEJCHA, Jiří a Jan ŠKUBAL. Zvuk v divadle: učební texty pro výuku předmětu Základy scénického zvuku. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,. ISBN 80-86928-01-2. 2005. info
Výukové metody
Dílna, projekt a mentoring
Metody hodnocení
Bude hodnocena kvalita spolupráce a její reflexe. Provedené výstupy budou zaznamenány na video a zpětně analyzovány s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci předmětu „Multimediální tvorba“ a „Umění pohybu a tanec“. Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).

Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:

A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10

B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5

C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5

E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20

F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5

G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre).
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2022/DFDZY06