DIFA:DFDLY02 Dílna Světelný design 2 - Informace o předmětu
DFDLY02 Dílna Světelný design 2
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/16/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Beranová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Čtyřdenní dílna v technicky vybaveném sále Divadla ve spolupráci se studenty ateliéru Light design a Jevištní technologie. Objevování vztahu mezi světlem, prostorem a pohybem, praktické zkoumání vzájemného vlivu světla a akce na jevišti.
- Výstupy z učení
- Předmět poskytne studentům rozšiřující informace o světelném designu i sémantickém aspektu scénického svícení a způsoby, jakými se může světlo podílet na vytváření atmosféry a formování významu.
- Osnova
- Dílna bude zahájena úvodní přednáškou, kde budou společně analyzovány příklady různých způsobů svícení na fotografiích a videozáznamech. Posléze bude následovat řada praktických cvičení s postupně vzrůstajícím počtem světel. Tyto etudy vyústí v práci ve skupinách na krátké (maximálně desetiminutové) inscenaci. Cílem bude, aby každá skupina definovala svůj prostor a světelné prostředky a vytvořila v tomto prostředí pohybovou etudu.
- Základní části dílny:
- • světelná architektura a scénografie – příprava a proměny prostoru
- • světlo jako vypravěč – rytmus a fokus
- • kreativní přístup ke svícení/ spolupráce s choreografem
- • světelné etudy – tvorba světelného příběhu na dané téma
- Výukové metody
- přednáška a cvičení
- Metody hodnocení
- Výsledek dílny bude veřejně prezentován a po prezentaci bude následovat diskuze a zpětná vazba formou strukturovaného brainstormingu. Po absolvování dílny budou studenti písemně reflektovat vliv světla na koncepci akce na jevišti a na jejich vlastní interpretaci. Také budou vyzváni k popsání jednotlivých etap tvůrčího procesu a způsobu, jakým si rozdělili úlohy.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2022/DFDLY02