DIFA:DFDL104 Scenická tvorba (Multimediální - Course Information
DFDL104 Scenická tvorba (Multimediální tvorba 2 – projekce)
Theatre FacultySummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Ján Mikuš (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL104 Scenická tvorba (Multimediální tvorba 2 – projekce) )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s videoprojekcí jako potenciálním výrazovým prostředkem scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž cílem je představit studentům kreativní potenciál videoprojekce pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- posoudit možný přínos videoprojekce pro daný scénický projekt
- dramaturgicky a režijně pracovat s videoprojekcí jako scénickým výrazovým prostředkem
- zapojit průzkum možností videopojekce do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí
- spolupracovat s odborníkem na videoprojekci - Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části výuky:
- - projekční technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - projekční software
- - VJing
- - netradiční projekční plochy a objekty, videomapping
- - možnosti využití videoprojekce v multimediálním představení, včetně možností interaktivity
- - videoart: rozdíly a styčné plochy s multimediálním scénickým dílem
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci -odborníky z oblasti videoartu, VJingu či videomappingu.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s projekční technikou a projekčním software a vyzkoušejí si využití videoprojekce ve scénických mikropředstaveních kombinujících videoprojekci s pohybovou akcí.
- Literature
- Malý, Svatopluk: Vznik, rozvoj a ústup multivizuálních programů: Laterna magika a polyekrany. Praha: AMU, 2010
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: Akademie múzických umění, Národní filmový archiv, 2007.
- Dolanová, Lenka: Steina a Woody Vasulkovi: Dialog s démony nástrojů. Praha: AMU, 2011
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit médium videoprojekce a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar. Dále se formou ústního testu hodnotí osvojení základních schopností práce s projekční technikou a aktivita na hodinách.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DFDL104