DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce), nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci projektu, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou hodnotící zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.

Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky. Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých projektových fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.

    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    - Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    - Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka,
- na přelomu zimního a letního semestru zpracuje a odevzdá průběžnou zprávu, v níž zachytí aktuální stav svého bakalářského projektu a promítne komentáře z první prezentace před pedagogy a studenty.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, přípravou a odevzdáním průběžné zprávy, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

Zápis známky je podmíněn odevzdáním průběžné zprávy o stavu projektu nejpozději na konci zimního semestru.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektové dokumentace a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování dokumentace absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného absolventského projektu = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného absolventského projektu = 15 %.
Navazující předměty
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
MgA. Lucie Abou (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 12:00–13:30 104
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce), nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci projektu, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou hodnotící zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.

Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky. Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých projektových fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.

    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    - Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    - Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka,
- na přelomu zimního a letního semestru zpracuje a odevzdá průběžnou zprávu, v níž zachytí aktuální stav svého bakalářského projektu a promítne komentáře z první prezentace před pedagogy a studenty.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, přípravou a odevzdáním průběžné zprávy, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

Zápis známky je podmíněn odevzdáním průběžné zprávy o stavu projektu nejpozději na konci zimního semestru.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektové dokumentace a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování dokumentace absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného absolventského projektu = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného absolventského projektu = 15 %.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.

DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2023
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 12:00–13:30 104
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce), nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci projektu, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou hodnotící zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.

Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky. Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých projektových fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.

    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    - Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    - Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka,
- na přelomu zimního a letního semestru zpracuje a odevzdá průběžnou zprávu, v níž zachytí aktuální stav svého bakalářského projektu a promítne komentáře z první prezentace před pedagogy a studenty.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, přípravou a odevzdáním průběžné zprávy, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

Zápis známky je podmíněn odevzdáním průběžné zprávy o stavu projektu nejpozději na konci zimního semestru.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 12:00–13:30 104
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce) nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům poskytnout metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem, nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.
Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky.
Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých realizačních fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.
    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 12:00–12:45 104, St 12:45–13:30 104
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce) nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům poskytnout metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem, nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byly podpořeny z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.
Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky.
Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých realizačních fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.
    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jejž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský výkon a jeho dokumentace – přenos praktické realizace do písemné dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
0/2/6. 6 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Ing. Ondřej Bulva (přednášející)
MgA. Jakub Mareš (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
BcA. Jan Škubal (přednášející)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Blanka Chládková (pomocník)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 16:15–17:45 106
Předpoklady
Student úspěšně absolvoval druhý ročník bakalářského stupně. V rámci produkčního semináře (2. ročník studia) k předmětu Samostatný projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Divadelní produkce) nebo Samostatný scénický projekt včetně provozního semináře – modulární výuka (specializace Jevištní management a technologie) naplánoval své zapojení v příslušných projektech, ze kterých si ve 3. ročníku vybírá jeden pro absolventský výkon, ke kterému zpracuje komplexní dokumentaci.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům poskytnout metodologickou oporu pro zpracování projektové dokumentace absolventského výkonu. Tzn. vést studenta k uplatnění relevantních poznatků získaných studiem, nejen v praktické realizaci (k čemuž slouží projektové předměty uvedené níže v sekci navazující předměty), ale také v projektové dokumentaci. Cílem je umožnit studentovi (často i retrospektivně) vyhodnotit, zda skutečně využil získané nástroje (nejen projektového řízení, ale i ostatních předmětů) při praktické realizaci, jakým způsobem je využil či mohl využít, a toto hodnocení zahrnout do vlastní projektové dokumentace. Cílem je také připravit studenta na úspěšnou obhajobu u státní závěrečné zkoušky. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen dle zpracované metodiky prezentovat vlastní praktickou činnost, činnost uměleckého týmu a navazujících složek ve třech fázích:
a) písemný záměr projektu včetně podrobného plánu zpracovaného na základě analýz,
b) průběžnou zprávu o realizaci,
c) celkovou zprávu o průběhu realizace projektu a komplexní dokumentaci.
Student bude připraven na obhajobu absolventského výkonu u státní závěrečné zkoušky.
Zároveň prostřednictvím prezentací a komentářů pedagogů předmětu bude schopen:
- volit relevantní metody a postupy vhodné pro zvolený praktický absolventský výkon (umělecký projekt),
- na základě retrospektivní analýzy jednotlivých realizačních fází praktického výkonu zpětně pojmenovat vhodnost zvolených nástrojů a i tuto hodnotící část zahrnout do písemné dokumentace.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- aplikovat znalosti a dovednosti nabyté během bakalářského stupně studia při přípravě, realizaci a hodnocení absolventského bakalářského výkonu,
- aplikovat při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského výkonu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- prezentovat a diskutovat své návrhy a postupy řešení absolventského projektu s pedagogy předmětu a ostatními studenty, reflektovat vlastní výkon na absolventském projektu, včetně zhodnocení svého působení v rámci inscenačního/organizačního týmu projektu,
- analyzovat a vyhodnotit projektové záměry, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventských projektů svých spolužáků.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- uvést do vzájemných souvislostí teorii a praxi svého oboru – divadelní produkce či jevištního managementu a technologie,
- volit při zpracování projektového záměru, průběžné zprávy a projektové dokumentace absolventského bakalářského projektu relevantní analýzy, techniky a nástroje projektového řízení, týmové spolupráce a kreativní postupy,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • Obsahem předmětu jsou:
    - Koučování zpracovávání projektových záměrů bakalářských absolventských projektů, jejich realizace a evaluace.
    - Řízené diskuse vztahující se k prezentovaným výstupům předmětu (projektový záměr v zimním semestru, průběžnou zprávu a následně finální dokumentaci absolventského výkonu v letním semestru).
    - Mentoring zaměřený na formální a obsahové náležitosti projektových záměrů a dokumentace bakalářských absolventských projektů.
    Studenti a pedagogové pracují s metodologickými oporami vytvořenými pro tento účel, tzn. s dokumenty:
    Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
    Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu).
Literatura
    povinná literatura
  • Literatura studovaná a doporučená během předchozího studia.
  • Vyhláška děkana Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně pro vedení a formální úpravu kvalifikačních prací a realizaci absolventských výkonů.
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • Charakteristika absolventského výkonu a náležitosti písemné projektové dokumentace (zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • Opora pro výkony realizované ve vnitřním prostředí DF JAMU(zpracováno samostatně pro každou specializaci programu)
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. Pracovní sešit k publikaci Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: ACSA, 2014, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • VERHAAR, Jan. Projectmanagement 1: A professional approach of Cultural Productions and Events. Amsterdam: Boom, 1998. ISBN 90-5352-252-2. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Seminář, projektová výuka

VÝUKOVÉ METODY
ZIMNÍ SEMESTR
Student v zimním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektový záměr vlastního bakalářského absolventského projektu, jenž následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přiděleného projektového záměru absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybraném projektovém záměru bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.

LETNÍ SEMESTR
Student v letním semestru:
- zpracovává a prezentuje projektovou dokumentaci vlastního bakalářského absolventského projektu, již následně reflektuje a diskutuje s pedagogy a ostatními studenty,
- zpracovává oponentský posudek přidělené projektové dokumentace absolventského projektu svého spolužáka,
- připravuje a moderuje diskusi o vybrané projektové dokumentaci bakalářského absolventského projektu svého spolužáka.


Pedagogové používají následující výukové metody:
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Projektová výuka
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen klasifikovaným zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektového záměru bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určeného záměru, moderováním prezentace přiděleného záměru, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.

LETNÍ SEMESTR
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno 80% aktivní účastí v hodinách, zpracováním a prezentací projektové dokumentace bakalářského absolventského projektu a oponentského posudku určené dokumentace, moderováním prezentace přidělené dokumentace, dodržením termínů a formátů odevzdávaných prací.

Procentuální váha hodnocení:
- účast v hodinách a aktivní zapojení do diskuse s věcnými připomínkami = 15 %,
- dodržení termínů a podmínek odevzdání projektového záměru a oponentského posudku = 10 %,
- obsahové a formální zpracování záměru absolventského projektu, vč. prezentace = 40 %,
- obsahové a formální zpracování oponentského posudku přiděleného záměru = 20 %,
- vedení a moderování prezentace přiděleného projektového záměru = 15 %.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský projekt a jeho dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2018
Rozsah
0/12/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že student realizuje svůj absolventský projekt v posledním ročníku svého studia, je primárním vstupním požadavkem úspěšné absolvování celého studijního plánu prvních dvou ročníků. Absolventský projekt má prokázat schopnost studenta aplikovat získané teoretické znalosti do praxe, zároveň také jeho schopnost doplnit tyto znalosti o vlastní řídící a sebeřídící schopnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl:
Student prokáže všechny teoretické znalosti v praxi při práci na absolventském projektu.

Deskriptory:
Student ovládá všechny způsoby řízení tvůrčího týmu při práci na vzniku divadelního představení/divadelního festivalu.
Osnova
  • Student vykoná produkční praxi nebo jevištně manažerskou praci pod supervizí profesionálních pracovníků pracovišť Divadelní fakulty. Součástí výkonu studenta je např. příprava záměru inscenace pro potřeba explikační a předávací porady, detailní plán projektu za účelem jeho organizace na jevišti (plán ozvučení, nasvícení, stavby a jeho realizace) i mimo něj (marketing, PR projektu, finanční řízení projektu atd.).

    Student vytvoří projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Všechna literatura všech předmětů studia, která se vztahuje k uměleckému zaměření projektu. info
  • Pro aplikace metod projektového řízení student využívá pramenů získaných v rámci výuky Kulturní projekt a Projektové řízení. info
  • Pro zajištění akademické úrovně projektové dokumentace dále student využívá prameny doporučené předmětem Metodologie výzkumu a zpracování seminárních a bakalářských prací. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0

Student je ve svém absolventském projektu veden vedoucím absolventského výkonu. Má možnost projekt konzultovat jak s ním, tak s profesionálními pracovníky fakulty a jejích pracovišť, v jejichž kontextu je projekt realizován. Navíc je praktický výkon projektu ještě monitorován v rámci diplomového semináře.

Student pro plánování, řízení a hodnocení svého absolventského projektu používá metody projektového řízení.
Metody hodnocení
Zápočet na základě praktické realizace projektu, která je hodnocena vedoucím projektu, a odevzdání projektové dokumentace.

Projekt student obhajuje na Státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský projekt a jeho dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
0/12/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že student realizuje svůj absolventský projekt v posledním ročníku svého studia, je primárním vstupním požadavkem úspěšné absolvování celého studijního plánu prvních dvou ročníků. Absolventský projekt má prokázat schopnost studenta aplikovat získané teoretické znalosti do praxe, zároveň také jeho schopnost doplnit tyto znalosti o vlastní řídící a sebeřídící schopnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl:
Student prokáže všechny teoretické znalosti v praxi při práci na absolventském projektu.

Deskriptory:
Student ovládá všechny způsoby řízení tvůrčího týmu při práci na vzniku divadelního představení/divadelního festivalu.
Osnova
  • Student vykoná produkční praxi nebo jevištně manažerskou praci pod supervizí profesionálních pracovníků pracovišť Divadelní fakulty. Součástí výkonu studenta je např. příprava záměru inscenace pro potřeba explikační a předávací porady, detailní plán projektu za účelem jeho organizace na jevišti (plán ozvučení, nasvícení, stavby a jeho realizace) i mimo něj (marketing, PR projektu, finanční řízení projektu atd.).

    Student vytvoří projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Všechna literatura všech předmětů studia, která se vztahuje k uměleckému zaměření projektu. info
  • Pro aplikace metod projektového řízení student využívá pramenů získaných v rámci výuky Kulturní projekt a Projektové řízení. info
  • Pro zajištění akademické úrovně projektové dokumentace dále student využívá prameny doporučené předmětem Metodologie výzkumu a zpracování seminárních a bakalářských prací. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0

Student je ve svém absolventském projektu veden vedoucím absolventského výkonu. Má možnost projekt konzultovat jak s ním, tak s profesionálními pracovníky fakulty a jejích pracovišť, v jejichž kontextu je projekt realizován. Navíc je praktický výkon projektu ještě monitorován v rámci diplomového semináře.

Student pro plánování, řízení a hodnocení svého absolventského projektu používá metody projektového řízení.
Metody hodnocení
Zápočet na základě praktické realizace projektu, která je hodnocena vedoucím projektu, a odevzdání projektové dokumentace.

Projekt student obhajuje na Státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský projekt a jeho dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
0/8/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že student realizuje svůj absolventský projekt v posledním ročníku svého studia, je primárním vstupním požadavkem úspěšné absolvování celého studijního plánu prvních dvou ročníků. Absolventský projekt má prokázat schopnost studenta aplikovat získané teoretické znalosti do praxe, zároveň také jeho schopnost doplnit tyto znalosti o vlastní řídící a sebeřídící schopnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl:
Student prokáže všechny teoretické znalosti v praxi při práci na absolventském projektu.

Deskriptory:
Student ovládá všechny způsoby řízení tvůrčího týmu při práci na vzniku divadelního představení/divadelního festivalu.
Osnova
  • Student vykoná produkční praxi nebo jevištně manažerskou praci pod supervizí profesionálních pracovníků pracovišť Divadelní fakulty. Součástí výkonu studenta je např. příprava záměru inscenace pro potřeba explikační a předávací porady, detailní plán projektu za účelem jeho organizace na jevišti (plán ozvučení, nasvícení, stavby a jeho realizace) i mimo něj (marketing, PR projektu, finanční řízení projektu atd.).

    Student vytvoří projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Všechna literatura všech předmětů studia, která se vztahuje k uměleckému zaměření projektu. info
  • Pro aplikace metod projektového řízení student využívá pramenů získaných v rámci výuky Kulturní projekt a Projektové řízení. info
  • Pro zajištění akademické úrovně projektové dokumentace dále student využívá prameny doporučené předmětem Metodologie výzkumu a zpracování seminárních a bakalářských prací. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0

Student je ve svém absolventském projektu veden vedoucím absolventského výkonu. Má možnost projekt konzultovat jak s ním, tak s profesionálními pracovníky fakulty a jejích pracovišť, v jejichž kontextu je projekt realizován. Navíc je praktický výkon projektu ještě monitorován v rámci diplomového semináře.

Student pro plánování, řízení a hodnocení svého absolventského projektu používá metody projektového řízení.
Metody hodnocení
Zápočet na základě praktické realizace projektu, která je hodnocena vedoucím projektu, a odevzdání projektové dokumentace.

Projekt student obhajuje na Státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský projekt a jeho dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/8/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Jan Kolegar (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že student realizuje svůj absolventský projekt v posledním ročníku svého studia, je primárním vstupním požadavkem úspěšné absolvování celého studijního plánu prvních dvou ročníků. Absolventský projekt má prokázat schopnost studenta aplikovat získané teoretické znalosti do praxe, zároveň také jeho schopnost doplnit tyto znalosti o vlastní řídící a sebeřídící schopnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: Student prokáže všechny teoretické znalosti v praxi při práci na absolbvetnském projektu. Deskriptory: Student ovládá všechny způsoby řízení tvůrčího týmu při práci na vzniku představení.
Osnova
  • Student vykoná produkční praxi nebo jevištně manažerskou praci pod supervizí profesionálních pracovníků pracovišť Divadelní fakulty. Součástí výkonu studenta je např. příprava záměru inscenace pro potřeba explikační a předávací porady, detailní plán projektu za účelem jeho organizace na jevišti (plán ozvučení, nasvícení, stavby a jeho realizace) i mimo něj (marketing, PR projektu, finanční řízení projektu atd.).
    Student vytvoří projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Všechna literatura všech předmětů studia, která se vztahuje k uměleckému zaměření projektu. info
  • Pro aplikace metod projektového řízení student využívá pramenů získaných v rámci výuky Kulturní projekt a Projektové řízení. info
  • Pro zajištění akademické úrovně projektové dokumentace dále student využívá prameny doporučené předmětem Metodologie výzkumu a zpracování seminárních a bakalářských prací. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0

Student je ve svém absolvenském projektu veden vedoucím absolventského výkonu. Má možnost projekt konzultovat jak s ním, tak s profesionálními pracovníky fakulty a jejích pracovišť, v jejichž kontextu je projekt realizován. Navíc je praktický výkon projektu ještě monitorován v rámci diplomového semináře.

Student pro plánování, řízení a hodnocení svého absolventského projektu používá metody projektového řízení.
Metody hodnocení
Zápočet na základě prakticé realizace projektu, která je hodnocena vedoucím projektu, a odevzdání projektové dokumentace.

Projekt student obhajuje na Státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

DDML304 Absolventský projekt a jeho dokumentace

Divadelní fakulta
léto 2019

Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.

Rozsah
0/12/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MgA. Blanka Chládková (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že student realizuje svůj absolventský projekt v posledním ročníku svého studia, je primárním vstupním požadavkem úspěšné absolvování celého studijního plánu prvních dvou ročníků. Absolventský projekt má prokázat schopnost studenta aplikovat získané teoretické znalosti do praxe, zároveň také jeho schopnost doplnit tyto znalosti o vlastní řídící a sebeřídící schopnosti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl:
Student prokáže všechny teoretické znalosti v praxi při práci na absolventském projektu.

Deskriptory:
Student ovládá všechny způsoby řízení tvůrčího týmu při práci na vzniku divadelního představení/divadelního festivalu.
Osnova
  • Student vykoná produkční praxi nebo jevištně manažerskou praci pod supervizí profesionálních pracovníků pracovišť Divadelní fakulty. Součástí výkonu studenta je např. příprava záměru inscenace pro potřeba explikační a předávací porady, detailní plán projektu za účelem jeho organizace na jevišti (plán ozvučení, nasvícení, stavby a jeho realizace) i mimo něj (marketing, PR projektu, finanční řízení projektu atd.).

    Student vytvoří projektovou dokumentaci.
Literatura
  • Všechna literatura všech předmětů studia, která se vztahuje k uměleckému zaměření projektu. info
  • Pro aplikace metod projektového řízení student využívá pramenů získaných v rámci výuky Kulturní projekt a Projektové řízení. info
  • Pro zajištění akademické úrovně projektové dokumentace dále student využívá prameny doporučené předmětem Metodologie výzkumu a zpracování seminárních a bakalářských prací. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0

Student je ve svém absolventském projektu veden vedoucím absolventského výkonu. Má možnost projekt konzultovat jak s ním, tak s profesionálními pracovníky fakulty a jejích pracovišť, v jejichž kontextu je projekt realizován. Navíc je praktický výkon projektu ještě monitorován v rámci diplomového semináře.

Student pro plánování, řízení a hodnocení svého absolventského projektu používá metody projektového řízení.
Metody hodnocení
Zápočet na základě praktické realizace projektu, která je hodnocena vedoucím projektu, a odevzdání projektové dokumentace.

Projekt student obhajuje na Státní závěrečné zkoušce
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.