DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
MgA. Lucie Abou (cvičící)
Ing. Ondřej Bulva (cvičící)
Mgr. Ondřej Glogar (cvičící)
prof. MgA. Blanka Chládková (cvičící)
MgA. Jakub Mareš (cvičící)
MgA. BcA. Petra Vodičková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management - modulární výuka na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
      - Osobnostní typy v projektových týmech

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2023
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management - modulární výuka na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
      - Osobnostní typy v projektových týmech

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2022
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management - modulární výuka na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
      - Osobnostní typy v projektových týmech

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2021
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:00 305, St 11:00–11:45 305
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
      - Osobnostní typy v projektových týmech

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2020
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětů Projektový management - moduální výuka (zimní a letní semestr) a Projektový management v kultuře (zimní semestr).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.
Výstupy z učení
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
      - Osobnostní typy v projektových týmech

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2019
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 106
Předpoklady
EVER ( DDMZ203 Projektový management v kultuře )
Úspěšné absolvování předmětu Projektový management v kultuře - zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.

Výstupy z učení
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Produkční cyklus různých typů kulturních projektů
    - Kreativita v každém z nás
    - Řízení vlastního času a práce se stresem
    - Umění prezentace
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
    - Osobnostní typy v projektových týmech
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Projektový management v kultuře

Divadelní fakulta
léto 2018
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 8:30–10:00 305
Předpoklady
EVER ( DDMZ203 Projektový management v kultuře )
Úspěšné absolvování předmětu Kulturní projekt I - zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Kulturní projekty v kontextu konceptu kulturních a kreativních průmyslů
    - Event modely a jejich projektové cykly
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Umění prezentace
    - Osobnostní typy v projektových týmech
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
    - Řízení vlastního času
    - Kreativita v každém z nás
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Kulturní projekt I

Divadelní fakulta
léto 2017
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Doporučované ukončení: kz. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
MgA. Lucie Abou (přednášející)
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ203 Kulturní projekt I )
Úspěšné absolvování předmětu Kulturní projekt I - zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Kulturní projekty v kontextu konceptu kulturních a kreativních průmyslů
    - Event modely a jejich projektové cykly
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Umění prezentace
    - Osobnostní typy v projektových týmech
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
    - Řízení vlastního času
    - Kreativita v každém z nás
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování III. dílčí části plánu ročníkového projektu: 10 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím třem dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Kulturní projekt I

Divadelní fakulta
léto 2016
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Doporučované ukončení: kz. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 10:15–11:45 107
Předpoklady
EVER ( DDMZ203 Kulturní projekt I )
Úspěšné absolvování předmětu Kulturní projekt I - zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturních projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Kulturní projekty v kontextu konceptu kulturních a kreativních průmyslů
    - Event modely a jejich projektové cykly
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Umění prezentace
    - Osobnostní typy v projektových týmech
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
    - Řízení vlastního času
    - Kreativita v každém z nás
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly, v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 15 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 15 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím dvěma dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

DDML203 Kulturní projekt I

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/0/3. 1 kr. Doporučované ukončení: kz. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DDMZ203 Kulturní projekt I )
Úspěšné absolvování předmětu Kulturní projekt I - zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. Aplikovat znalosti a dovednosti nabyté v předmětu Projektový management I na oblast uměleckých projektů veřejně prospěšného i komerčního charakteru. Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich využití při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat dostatečný znalostní a dovedností základ pro úspěšnou realizaci absolventských projektů.

DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- popsat a vysvětlit důvody vzniku různých typů kulturní projektů,
- popsat event modely různých typů kulturních eventů z hlediska jejich životního cyklu,
- vysvětlit koncept kulturních a kreativních průmyslů,
- vysvětlit rozdíly mezi různými typy kulturních projektů a jejich vliv na způsob plánování, realizace a hodnocení projektů.

DOVEDNOSTI
Student umí:
- rozpracovat zadaný nápad na projekt z oblasti kultury a umění,
- navrhnout odpovídající kreativní řešení vycházející z analýzy charakteru a kontextu projektu a následně vypracovat kvalitní projektový záměr a z něj vycházející komplexní plán realizace projektu,
- aplikovat při řešení ročníkového projektu relevantní analýzy a techniky projektového řízení, metody týmové spolupráce a kreativní postupy,
- na základě analýzy podmínek různých typů projektů definovat legislativní a organizační limity a podmínky, které je třeba brát při jejich realizaci respektovat a naplnit,
- zpracovat srozumitelný a jasný projektový záměr určený zainteresovaným stranám projektu,
- zpracovat a přednést atraktivní prezentaci projektového záměru,
- prezentovat a diskutovat své návrhy k řešení ročníkového projektu se členy svého týmu i pedagogem předmětu.

ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- definovat problém/potřeby související s kulturními projekty a volit odpovídající postupy jejich řešení,
- společně s týmem definovat úkoly související s jejich ročníkovým projektem, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem.
Osnova
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - Vznik kulturních projektů (kontext, motivace)
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika
    - Kulturní projekty v kontextu konceptu kulturních a kreativních průmyslů
    - Event modely a jejich projektové cykly
    - Projektový záměr pro zainteresované strany kulturního projektu
    - Umění prezentace
    - Osobnostní typy v projektových týmech
    - Motivace a komunikace v projektových týmech
    - Řízení vlastního času
    - Kreativita v každém z nás
    - Praktické produkční záležitosti kulturních eventů

    LETNÍ SEMESTR
    Práce v týmech na ročníkovém projektu s konzultační podporou pedagogů ateliéru.
Literatura
    povinná literatura
  • KIRITZ, N.J.: Plánování projektů a jeho písemná forma, 1998. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • JEŽKOVÁ, Zuzana, Hana KREJČÍ, ŠVEC JAROSLAV a Branislav LACKO. Projektové řízení. Jak zvládnout projekty. 2013, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • KREJČÍ, Hana. Specifika uměleckých projektů. 2013, 80 s. ISBN 978-80-7460-050-0. info
    doporučená literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • How to start your own creative project. Australian Council, 2014. URL info
  • KLEON, A. Kraď jako umělec. Brno: Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-36-3. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva a A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 s. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • BUZAN, Tony. Myšlenkové mapy. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2910-4. info
  • ADAIR, John. Umění kreativního myšlení. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3004-9. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

LETNÍ SEMESTR
Projektová výuka
Počet hodin kontaktní výuky za semestr: 8
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3,5

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky z oblasti projektového managementu a řízení kulturních projektů reflektuje a prakticky ověřuje v samostatných úkolech a v týmové práci při zpracování ročníkového projektu na pedagogem zadané téma (od námětu na projekt přes projektový záměr po komplexní plán projektu). Výsledky těchto úkolů jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Individuální a individualizovaná výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
Metody hodnocení
ZIMNÍ SEMESTR
Zimní semestr je zakončen zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, samostatně zpracovat v průběhu semestru zadané úkoly (celkem 2 eseje), v týmech navrhnout námět na ročníkový projekt na pedagogem určené téma, tento odprezentovat a následně rozpracovat do podoby projektového záměru.

LETNÍ SEMESTR
Letní semestr je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba v týmech zpracovat a následně odprezentovat komplexní plán ročníkového projektu. Dílčí části tohoto plánu je nutné odevzdat v předem stanovených termínech v průběhu semestru.

Procentuální váha hodnocení:
- zpracování I. dílčí části plánu ročníkového projektu: 15 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování II. dílčí části plánu ročníkového projektu: 15 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce),
- zpracování komplexního plánu ročníkového projektu a jeho prezentace: 70 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (hodnotí se obahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, zapracování připomínek pedagoga k předchozím dvěma dílčím částem práce).
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.