DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr.art. Jozef Gombár (přednášející)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (přednášející)
doc. Břetislav Rychlík (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogu, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po prvním uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Udělení zápočtu na základě závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Barbora Jandová (přednášející)
prof. MgA. Ivo Krobot (přednášející)
prof. Mgr. Petr Oslzlý (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 18:00–21:00 406, St 18:00–21:15 105, St 18:00–21:15 302, St 18:00–21:15 406, Pá 15:00–18:15 406, Pá 15:00–18:15 105
- Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Činoherní režie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogu, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po prvním uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Udělení zápočtu na základě závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Činoherní režie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogickém scénáři, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Finální podobu scénáře (po konzultacích s pedagogy) odevzdají pedagogům do začátku zkoušení (ve výjimečných případech, po dohodě s pedagogy, v průběhu zkoušení - nejpozději však do uvedení výsledné podoby nazkoušeného inscenačního tvaru). Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po výsledném uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu. Jedná se o následující projekty: 1) Saara Turunen: Přízrak obyčejnosti (adaptace textu finské autorky pojednávající o stereotypech ve společnosti i v rodině na základě příběhu z mexického prostředí s tematikou smrti v rodině). 2) Wolfgang Bochert: Venku přede dveřmi (úprava dramatu německého autora pojednávající o traumatech vojáků vracejících se z bojů během druhé světové války a jejich střet s realitou v rodině, doma a ve společnosti). 3) J. K. Tyl: Fidlovačka (konfrontace současnosti s obrozeneckou tematikou a hledání smyslu a významu národa, vlasti, domova, tradice atd. v konfrontačním pojetí na pomezí ostře stylizovaného a realistického herectví). 4) Natálie Bočková: Na okraji vany (autorský text o dospívání jedince a hledání sebe sama, vlastní identity i smyslu vzájemného vztahu s druhým člověkem, kladoucí si provokativní otázky o nadřazenosti a využívání druhých ve svůj vlastní prospěch).
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Odevzdání upraveného scénáře s Udělení zápočtu na základě odevzdání scénáře, průběžné konzultace s pedagogy a závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr.art. Jozef Gombár (přednášející)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (přednášející)
doc. Břetislav Rychlík (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Marka Horoščáka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Činoherní režie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogu, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po prvním uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Udělení zápočtu na základě závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Barbora Jandová (přednášející)
prof. MgA. Ivo Krobot (přednášející)
prof. Mgr. Petr Oslzlý (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Činoherní režie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, Rez_Dram:B)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogu, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po prvním uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Udělení zápočtu na základě závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgicko-režijní projekt IV
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Ivo Krobot (přednášející)
prof. Mgr. Petr Oslzlý (přednášející)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
doc. Břetislav Rychlík (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Ivo Krobot
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět základu oboru - nejsou definovány žádné vstupní předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní režie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Prohloubit dosavadní získané vědomosti a dovednosti při tvůrčí práci na dialogu, který studenti dramaturgie a režie nastudují společně s posluchači herectví.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - svébytně interpretovat zvolenou textovou předlohu, - vytvořit dramaturgicko-režijní koncepci a obhájit ji před herci, - připravit a zorganizovat celý zkouškový proces, - vytvořit sled logicky navazujících mizanscén, - pracovat s několika herci ve scénickém prostoru.
- Osnova
- Posluchači dramaturgie a režie (každý samostatně pod vedením pedagoga) ve vzájemné spolupráci připraví nejprve analýzu a interpretaci dramatického textu (nebo jeho části, případně prozaické předlohy, poezie apod.) v rozsahu 8 - 10 stran. Následně navrhnou herecké obsazení a budou spolupracovat na přípravě inscenačního řešení tohoto textu. V další fázi nastudují tento text s posluchači herectví s důrazem na precizní práci na dialogu. Po prvním uvedení provedou kritické zhodnocení průběhu a výsledků práce na projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- Mitchel, Katje. Umění a řemeslo režiséra. Brno: JAMU, 2015
- doporučená literatura
- Bořivoj Srba: Umění režie. JAMU, Brno 1998. info
- Hořínek, Z. Divadlo mezi modernou a postmodernou. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-3-3. info
- Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Výukové metody
- Projekt.
- Metody hodnocení
- Průběžné sledování a analýza výkonu studenta. Udělení zápočtu na základě závěrečného zhodnocení výsledku.
DDCL206 Dramaturgický projekt IV dialogy
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Václav Cejpek
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
DDCL206 Dramaturgický projekt IV dialogy
Divadelní fakultaléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Václav Cejpek
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
DDCL206 Dramaturgický projekt IV dialogy
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Václav Cejpek
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní dramaturgie (program DIFA, B-DRAUM)
- Statistika zápisu (nejnovější)