DIFA:DATZ407 Grafika na PC II - Informace o předmětu
DATZ407 Grafika na PC II
Divadelní fakultazima 2025
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 18:00–19:30 304
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, Dra_Tvo:N)
- Cíle předmětu
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- efektivně využívat pokročilé nástroje Photoshopu pro úpravu rastrové grafiky,
- pracovat s vrstvami, maskami, filtry a efekty pro tvorbu komplexních vizuálních kompozic,
- retušovat a optimalizovat obrazový materiál pro tisk a digitální média,
- analyzovat a hodnotit vizuální kvalitu vlastních i cizích prací,
- samostatně realizovat pokročilé grafické úpravy a projekty včetně přípravy pro různé formáty.
- Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat rastrovou graf. práci na úrovni "intermediate".
popsat a vhodně aplikovat aditivní a subtraktivní míchání barev
určit a popsat základy psychologie barvy
určit a popsat základy vizuální hierarchie
bude schopen digitalizovat a následně upravit digitalizovaný dokument (fotografie, kresba, atd.)
chápe formáty rastrové a vektorové grafiky a jejich užití
chápe různé druhy tisku
aplikuje kvalifikované znalosti při zpracování rastrové grafiky
Připravit grafický produkt tvořen rastrovou grafikou pro běžný tisk.
Absolvent je schopen samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a je schopen řešit praktický nebo teoretický problém tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů.
Dovede vytvořit původní umělecké dílo (plakát, program či prezentace) tvořeno rastrovou grafikou.
Hledá originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Vyhledává, vyhodnocuje, rozvíjí a interpretuje nové poznatky a postupy a integruje je do vlastních originálních autorských CG děl. - Osnova
- Barevný management a profily
- Předtisková příprava rastrových dokumentů
- Pokročilá práce s vrstvami
- Filtry a speciální efekty
- Digitální retuš a fotomontáž
- Typografie v rastrovém prostředí
- Integrace rastrových a vektorových prvků
- Samostatný projekt
- Literatura
- doporučená literatura
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Designové myšlení, Computer Press, 2011, ISBN: 80-251-3245-6
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Formát, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2966-1
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Tisk a dokončovací práce, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2968-5
- Dabner David: Škola grafického designu - Principy a praxe grafiky, Slovart, 2015, ISBN: 978-80-7391-894-1
- Wigan Mark: Vizuální myšlení - Umění ilustrace, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2970-8
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Typografie,Computer Press, 2010, ISBN: 978-80-251-2967-8
- Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe (www.adobe.com). info
- neurčeno
- Nagumo Haruyoshi, Barevné kombinace pro grafiky a designery Přidat k oblíbeným výběr, význam, vnímání, Grada, 2024, ISBN: 978-80-271-3626-1
- Johann Wolfgang Goethe, Smyslově-morální účinek barev, Franesa 2023, ISBN 978-80-88337-65-2
- Výukové metody
- závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20% - Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta: průběžná
odevzdání samostatná práce: 2
test: 1
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2025/DATZ407