DIFA:DAAZX10 Vybrané kapitoly z dějin režie - Informace o předmětu
DAAZX10 Vybrané kapitoly z dějin režie
Divadelní fakultazima 2025
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Claudia Francisci (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 407
- Předpoklady
- Předpokladem je zvládnutí přednášek Dramaturgie a režie I - obou jejich semestrů. Přednáškový seminář je určen studentům činoherní režie, ale také divadelní dramaturgie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty teoreticky a v dialogu s moderními technikami režie a s vybranými režijními osobnostmi postdramatického divadla. Dále dovědět se o možnostech tvůrčí invence související se vznikem postupů a metod zvolených režisérů, získat přehled o práci s textem, o režijní přípravě, plánování, spolupráci s týmem při tvorbě, o jednotlivých modelech organizace jejich tvorby, atd. Předmět má každým rokem jiný obsah podle potřeby studentů, proto výčet témat níže je jenom orientační. V předmětu je možné na začátku semestru, i během něj, navrhovat témata (režiséra, kolektiv, umělce), o kterým se chce student dovědět více. Témata jsou pak zpracovány a odpřednášeny ke konci semestru, nebo v semestru dalším.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se ve tvorbě konkrétních režijních osobností postdramatického divadla
- identifikovat postdramatické režisérské techniky
- identifikovat jednotlivé etapy práce postdramatické režie
- pochopit způsob přípravy a způsob zkoušení na projektech postdramatického divadla
- zhodnotit organizaci zkušebního procesu v postdramatickém divadle
- aplikovat teoretické poznatky v praxi
- formulovat požadavek, co se potřebuje dovědět ohledně souvisejících témat
- vybrat si svůj okruh zájmu v postdramatické divadelní režii - Osnova
- Osnova navrhovaných témat:
- 1. Einar Schleef
- 2. Frank Castorf
- 3. Heiner Müller
- 4. Thomas Ostermeier
- 5. Rimini Rrotokoll
- 6. SHE SHE POP
- 7. Krystian Lupa
- 8. Krzystof Warlikowski
- 9. Maja Kleczewska
- 10. Łukasz Twarkowski
- 11. Falk Richter
- 12. Milo Rau
- 13. Heiner Goebbels, atd.
- Výukové metody
- Formy výuky: přednáškový seminář
Metody výuky: přednesené části se střídají s diskusí, témata jsou vymezena zájmem studentů, zvolenými tématy a zodpovídáním otázek studentů. Témata se upravují podle potřeb a přání studentů.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 hod.
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1 hod. - Metody hodnocení
- Metody hodnocení: sledování práce studenta v hodinách na základě společných rozhovorů, průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby ze strany pedagoga i kolegů, důraz na sebehodnocení práce během semestru a sebehodnocení na závěr semestru.
Podmínky plnění předmětu: účast na výuce 100%, přiměřená aktivita v hodinách, reflexe probíraného, evaluace přednášeného.
Forma hodnocení: hodnoceno pedagogem samostatně.
Procentuální zastoupení hodnocení: 100% závěrečná reflexe.
Ukončení předmětu: zápočet - Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2025/DAAZX10