DIFA:D30324z Divadelní seminář - Informace o předmětu
D30324z Divadelní seminář
Divadelní fakultazima 2013
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (přednášející)
- Garance
- Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Docházka do hodin herecké výuky svého ateliéru.
Shlédnutí nejméně pěti brněnských představení. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Navést studenty herectví k takovému způsobu kritického vnímání divadelní teorie, který by jim vzhledem ke studovanému oboru mohl být užitečný v praxi.
Navést studenty ke konfrontaci svých zkušeností z hodin herecké výuky s myšlením K. S. Stanislavského.
- Osnova
- V semináři věnovaném různým teoretickým přístupům k činohernímu herectví vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní "teorie" vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví praktický význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
V prvním semestru se zaměřujeme na reflexe dosavadních zkušeností studentů v roli diváků. Kromě jejich prvních pokusů o zachycení a analýzu diváckých zážitků z vybraných i libovolných brněnských představení nabízíme základní orientaci na "mapě divadelních teorií". V lichých přednáškách jsou jim představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu, jež se vůči sobě v divadelní praxi vyhranily. V sudých je pak střídají exkurzy věnované jednotlivým pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik.
Druhý semestr spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky. Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- V semináři věnovaném různým teoretickým přístupům k činohernímu herectví vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní "teorie" vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví praktický význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Literatura
- Výukové metody
- Přednáška. Seminář. Referáty. Písemné práce.
- Metody hodnocení
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D30324z