DDVZ112 Practical Training

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jonáš Konývka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: DDVZ102 Theatre and Education, DDVZ113 Practical Training – Seminar, DDVZ108 Theatre Project I - Actor Training, DDVZ110 Speech Technology I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti získají povědomí o praktických možnostech užití divadla a výchovy v ČR a o profilu absolventa studovaného oboru.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň předmětu Praxe – náslechy bude, jak název napovídá, spíše průzkumná. Studenti budou účastni užitím DaV v nejrůznějších institucích a u nejrůznějších lektorů, budou diskutovat s lidmi činnými v oboru o možnostech využití profilu absolventa, v neposlední řadě budou také navštěvovat různá divadelní představení (především divadlo pro děti). Díky náslechům a následné reflexi v rámci předmětu Seminář k praxi budou konfrontovat své dosavadní zkušenosti a představy o praxi oboru DaV se svými spolužáky a s pojetím DaV na Ateliéru Divadlo a výchova.
Literature
    required literature
  • BAKALÁŘ, E. Psychohry. Moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta, 1989, 292 pp. ISBN 80-204-0079-6. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 50 pp. ISBN 80-7331-922-5. info
  • PAVELKOVÁ, S. Dramatická výchova. 2. vyd. Plzeň: Krajské kulturní středisko, 1989, 52 pp. info
  • REITMAYEROVÁ, E. and V. BROUMOVÁ. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007, 176 pp. ISBN 978-80-7367-317-8. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
    recommended literature
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
  • PROVAZNÍK, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997, 272 pp. ISBN 80-901954-1-5. info
  • VALENTA, J. Učíme (se) komunikovat. Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Kladno: AISIS o. s., 2005. ISBN 80-239-4514-9. info
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka formou náslechů, diskusí, dílen, výjezdů apod.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2014/DDVZ112