HJ0014Nz German - Specialized Language Seminar

Faculty of Music
Winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Výchozí znalost německého jazyka na úrovni B2 SERR blížící se úrovni Mittelstufe. Dobrá znalost německé hudební terminologie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Prohlubování vybraných gramatických a lexikálních dovedností. Nácvik práce s náročnější německou odbornou literaturou hudebního a obecně kulturního zaměření i s německou esejistikou, seznámení s vybranými německými autory. Výuka na úrovni B2+/C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka na úrovni B2+/C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Upevňování kompetencí v samostatné práci s náročnější německou odbornou literaturou hudebního a obecně kulturního zaměření i s německou esejistikou, seznámení s vybranými německými autory, práce s německými texty z dějin hudby. Posílení distanční firmy studia: domácí přprava referátů, pís. textů, prezentací, e-learning (vlastní materiály HF JAMU viz http:/avk.jamu.cz). Výuka německé gramatiky na úrovni C1 - subjektivní modalita, gerundivum, druhý čas budoucí. Primárně je kurs určen pro studenty 1. roč. hudebního manažerství v navazujícím magisterském studijním programu.

    Práce s podpůrnými, cíleně vybranými studijními materiály viz seznam doporučené literatury.
    Těžiště výuky spočívá v práci s německou odbornou literaturou, v rozborech odborných i uměleckých textů náročnější úrovně, v jejich samostatné reflexi. Důraz je kladen na samostatnou práci s jazykem - výběr textů, referáty, psaní kratších recenzí, esejů, překlady odborných textů do němčiny i češtiny.
    Požaduje se schopnost aplikování nabytých znalostí z oblasti německé odborné korespondence, nácvik vytváření nejrůznějších odborně zaměřených propagačních materiálů (stručné programové charakteristiky děl i umělců, sepsání jednoduchých smluv apod.).
Literature
  • Perlman-Balme Michaela:"em", Abschlusskurs, C1 SERR. Ismaning, Max Hueber Verlag 2001. info
  • Horáčková, K.: Texteauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
  • Werner-Jensen, Arnold: Konzertführer für junge Leute. Mainz, Schott Musik International 2006. info
  • Burrows, John: Klassische Musik. London, Dorling 2005, deutschprachig 2006. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
  • Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
  • Hall, K., Scheiner, B.: Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. Ismaning, Max Hueber Verlag 2001. info
  • Helbig, G., Buscha, J.: Übungsgrammatik Deutsch. München, Langenscheidt 2000. info
  • Hirsch, F.:Das große Wörterbuch der Musik. Weyarn, Seehamer Verlag GmbH 1996. info
  • Younghusband, J.: Orchester vom Barock bis zur Gegenwart. Köln, Verlagsgesellschaft 1991. info
  • Zelton, H., Wolff, E.: Der neue Konzertführer. Weyarn, Seehammervelag GmbH 1995. info
  • Časopisy: Das Orchester, Zeitschrift für Musik, Rondo, Crescendo aj. info
Teaching methods (in Czech)
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: důraz kladen na samostatnou práci studentů, vyhledávání informací - internet. Práce s textem, textová analýza, referáty, koreferáty.
Nekontaktní metoda: e-learning (http://avk.jamu.cz).
Assessment methods (in Czech)
ZS/ zápočet (test nebo zpracování speciálního tematického úkolu)
LS/ zápočet (test nebo zpracování speciálního tematického úkolu))

Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/HJ0014Nz