HF:HJ0005Nl Němčina II - Informace o předmětu
HJ0005Nl Němčina II
Hudební fakultaléto 2015
Předmět se v období léto 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/2. 3 kr. 3 z 5. Ukončení: zk.
- Garance
- Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování kursu na úrovni Cizí jazyk B/I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Rozvíjení jazykových kompetencí v druhém světovém jazyce.
- Osnova
- Rozvíjení znalostí dosažených v předmětu HJ0004N, předmět lze studovat na různých úrovních SERR podle vstupní pokročilosti.
Prohlubování a aktivizace lexikálních a gramatických dovedností na odpovídající úrovni, nácvik porozumění informacím o běžných skutečnostech i informacím odborného charakteru.
Samostatné referáty a prezentace: prezentace soutěže, profesní prezentace interpreta, představení skupin hudebních nástrojů + díla typická pro jednotlivé nástroje; vlastní životopis.
- Rozvíjení znalostí dosažených v předmětu HJ0004N, předmět lze studovat na různých úrovních SERR podle vstupní pokročilosti.
- Literatura
- Dusilová, D.: Sprechen Sie Deutsch? Praha, Polyglot 2007, 1. nebo 2. díl. info
- Perlman-Balme Michaela:"em", Hauptkurs B2. Ismaning, Max Hueber Verlag 2005. info
- Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
- Batušek, J.,Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
- Batušek, J.,Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
- Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
- Helbig, G., Buscha, J.: Übungsgrammatik Deutsch. München, Langenscheidt 2000. info
- Časopisy: Das Orchester, Zeitschrift für Musik, Rondo, Crescendo aj. info
- Výukové metody
- Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: důraz kladen na samostatnou práci studentů, vyhledávání informací - internet. Práce s textem, textová analýza, referáty, koreferáty.
Rovněž využití distanční metody: e-learning (http://avk.jamu.cz). - Metody hodnocení
- ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/HJ0005Nl