HJ0005Nl Němčina II

Hudební fakulta
léto 2015

Předmět se v období léto 2015 nevypisuje.

Rozsah
1/2. 3 kr. 3 z 5. Ukončení: zk.
Garance
Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Absolvování kursu na úrovni Cizí jazyk B/I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Rozvíjení jazykových kompetencí v druhém světovém jazyce.

Osnova
  • Rozvíjení znalostí dosažených v předmětu HJ0004N, předmět lze studovat na různých úrovních SERR podle vstupní pokročilosti.

    Prohlubování a aktivizace lexikálních a gramatických dovedností na odpovídající úrovni, nácvik porozumění informacím o běžných skutečnostech i informacím odborného charakteru.
    Samostatné referáty a prezentace: prezentace soutěže, profesní prezentace interpreta, představení skupin hudebních nástrojů + díla typická pro jednotlivé nástroje; vlastní životopis.
Literatura
  • Dusilová, D.: Sprechen Sie Deutsch? Praha, Polyglot 2007, 1. nebo 2. díl. info
  • Perlman-Balme Michaela:"em", Hauptkurs B2. Ismaning, Max Hueber Verlag 2005. info
  • Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
  • Batušek, J.,Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
  • Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
  • Helbig, G., Buscha, J.: Übungsgrammatik Deutsch. München, Langenscheidt 2000. info
  • Časopisy: Das Orchester, Zeitschrift für Musik, Rondo, Crescendo aj. info
Výukové metody
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda.
* Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: důraz kladen na samostatnou práci studentů, vyhledávání informací - internet. Práce s textem, textová analýza, referáty, koreferáty.
Rovněž využití distanční metody: e-learning (http://avk.jamu.cz).
Metody hodnocení
ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test)

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/HJ0005Nl