HJ0001Il Italština I

Hudební fakulta
léto 2015

Předmět se v období léto 2015 nevypisuje.

Rozsah
1/2. 3 kr. 3 z 5. Ukončení: zk.
Garance
Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HJ0001Il/zacatecnici: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
HJ0001Il/mirne_pokrocili: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
HJ0001Il/pokrocili: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
Předpoklady
Zájem učit se cizímu jazyku
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu

Osnova
Dosažení základů úrovně A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. *Tento předmět lze studovat i ve skupinách s vyšší pokročilostí.

Osvojení fonetických, lexikálních a gramatických základů italského jazyka. Získání kompetencí v užívání každodenních výrazů a základních frází.
Úvod do italských reálií, úvod k vývoji jazyka. Nácvik správné výslovnosti, zvláště jevů fonologicky relevantních a v češtině nepoužívaných, např. zdvojených souhlásek. Členy, množné číslo podst. a příd.jmen. Konjugace v prézentu sloves 1. a 2. třídy, nejpoužívanější nepravidelná slovesa, předložky, zájmena přivlastňovací a osobní ve 3. a 4. pádě, číslovky, slovesa na - ire, spojování předložky se členem, zvratná slovesa.
Konverzace na základní témata, např. rodina, bydlení, práce, studium, volný čas, prázdniny, sport, cestování, nemoc, vlastnosti.
Názvy hudebních nástrojů, elementární konverzace v okruhu hudba, divadlo, kultura.
Literatura
  • Bahníková,A., Benešová,H., Ehrenbergerová,L.: Italština. SPN Praha 1992. info
  • Válek,J.: Italské hudební názvosloví. Panton Praha 1982. info
  • Vybíralová,Z.: Italsko-český slovník hudební terminologie, Brno, 2000. info
  • Gruppo META: Uno. Bonacci Roma 1992. info
  • Janešová,J. : Italština pro samouky, SPN 1991. info
  • Gruppo CSC. Gramm.it.:Grammatica italiana per stranieri.Formello 2009. info
Výukové metody
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či analytická metoda metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda, skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), využití multimédií.
Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia.
Důraz kladen na konverzaci
Metody hodnocení
ZS/ zápočet
LS/ zkouška

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/HJ0001Il