Průchod plánem CŽV
profesní vzdělávání, kombinovaný, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: HF MC001 Současné trendy klavírní pedagogiky a hry instruktivní literatury
Charakteristika plánu CŽV
- Představení plánu CŽV (cíle vzdělávání)
Čtyřsemestrální vzdělávací program umožňuje frekventantům získat nejnovější poznatky z metodiky klavírní hry, rozvinout svou hru na nástroj se zaměřením na repertoár, který vyučuje pedagog na příslušném stupni a zaměření školy, konzultovat výkony svých žáků buď živě, nebo prostřednictvím zvukových i obrazových záznamů své výuky na pracovišti, sledovat výsledky soudobé hudební pedagogiky a psychologie. Jednotlivé semestry jsou, kromě metodologických a teoreticko-praktických aspektů příslušných disciplín, orientovány i na rozvoj sociálně psychologických a komunikativních dovedností pedagogů v souvislosti s hodnocením výkonů a práce žáků zejména na pedagogických a interpretačních seminářích. Studující jsou seznámeni se základy pedagogicko-psychologické diagnostiky a s hlavními aspekty přípravy hudebníka na veřejné vystoupení.
Program je určen především absolventům konzervatoří a vysokých hudebních škol, kteří působí v hudebním školství. Mohou jej však navštěvovat i ti pedagogové, kteří sice nejsou absolventy konzervatoře, ale kteří prokazují dostatečné profesionální (hudební) dovednosti a mají pedagogickou praxi v ZUŠ. Kurz je otevřen i absolventům neučitelských univerzitních oborů (například muzikologie), kteří vyučují na ZUŠ či konzervatořích. První rok studia je zakončen zápočty a klasifikovanými zápočty všech předmětů, druhý rok komisionálními zkouškami z metodiky, hry na klavír, pedagogické praxe, psychologie a pedagogiky. Součástí závěrečné zkoušky je rovněž pohovor spojený s hodnocením závěrečné písemné práce. Na základě úspěšně vykonané zkoušky získává frekventant osvědčení o absolvování vzdělávacího programu, s vyznačením studovaných předmětů a vykonaných zkoušek.
- Další informace
Průchod plánem CŽV
Povinné
1 Ročník
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
HF:H75023z | Metodika klavírní hry MC 1 | z | 7 | - | |
HF:H75024z | Interpretační seminář MC 1 | z | 1 | - | |
HF:H75025z | Pedagogický seminář MC 1 | z | 4 | - | |
HF:H75026z | Hra instruktivní literatury MC 1 | z | 5 | - | |
HF:H75027z | Hudební pedagogika MC 1 | z | 7 | - | |
HF:H75028z | Vyučovatelská praxe MC 1 | z | 5 | - | |
29 kreditů |
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
HF:H75023l | Metodika klavírní hry MC 1 | z | 7 | - | |
HF:H75024l | Interpretační seminář MC 1 | z | 1 | - | |
HF:H75025l | Pedagogický seminář MC 1 | z | 4 | - | |
HF:H75026l | Hra instruktivní literatury MC 1 | z | 5 | - | |
HF:H75027l | Hudební pedagogika MC 1 | zk | 7 | - | |
HF:H75028l | Vyučovatelská praxe MC 1 | z | 5 | - | |
29 kreditů |
2 Ročník
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
HF:H75029z | Metodika klavírní hry MC 2 | z | 7 | - | |
HF:H75030z | Interpretační seminář MC 2 | z | 1 | - | |
HF:H75031z | Pedagogický seminář MC 2 | z | 5 | - | |
HF:H75032z | Hra instruktivní literatury MC 2 | z | 6 | - | |
HF:H75033z | Hudební psychologie MC 2 | z | 4 | - | |
HF:H75034z | Vyučovatelská praxe MC 2 | z | 5 | - | |
HF:H75035z | Závěrečná práce MC 2 | z | 5 | - | |
33 kreditů |
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | |
HF:H75029l | Metodika klavírní hry MC 2 | zk | 7 | - | |
HF:H75030l | Interpretační seminář MC 2 | z | 1 | - | |
HF:H75031l | Pedagogický seminář MC 2 | z | 5 | - | |
HF:H75032l | Hra instruktivní literatury MC 2 | zk | 6 | - | |
HF:H75033l | Hudební psychologie MC 2 | zk | 4 | - | |
HF:H75034l | Vyučovatelská praxe MC 2 | zk | 5 | - | |
HF:H75035l | Závěrečná práce MC 2 | zk | 5 | - | |
33 kreditů |