• 1.Mohu si nastavit globální chování systému podle svých potřeb?
    Ano, možnosti nastavení systému (např. nastavení designu, Osobní stránky apod.) najdete přímo v patičce stránky pod odkazem „Nastavení“ nebo cestou

    Informační systém Systém Nastavení systému

    Design systému si můžete nastavit přímo z titulní strany IS JAMU. Podrobnou nápovědu popisující designové možnosti a navigaci systému včetně vyhledávání najdete pod názvem Navigace a vyhledávání v IS JAMU.

  • 2.Co je to průvodce, tip a kontextová nápověda?
    Jde o různé druhy nápovědních prvků, které uživateli pomáhají, aby se v aplikacích dobře zorientoval. V ISu rozlišujeme:
    Průvodce
    Názorný obrazový průvodce změnami, či souhrn upozornění na důležité funkce nebo části aplikace.

    1Ikonka spustí obrazového průvodce aplikací.

    Tip
    Krátký textový popisek, který upozorňuje na konkrétní funkci nebo část aplikace.

    1Tip upozorňuje na konkrétní funkci.

    Kontextová nápověda
    Kontextová nápověda slouží pro hlavní popis aplikace nebo prvku, u kterého je umístěna.

    1Po kliknutí na ikonku otazníku se zobrazí kontextová nápověda (zelený text).

  • 3.Označování oblíbených položek hvěždičkou
    Ve vybraných aplikacích ISu si můžete zajímavé položky označit hvězdičkou a zařadit je tak mezi oblíbené. Takto označené položky pak budete mít snadno dostupné a navíc je můžete sdílet i se svými známými.

    Hvězdičkou si můžete označit tyto položky:

    Předměty
    • v Katalogu předmětů – ve stručných informacích o předmětu, úplném výpisu informací o předmětech,
    • v aplikaci pro vyhledávání v rozvrhu (o aplikaci blíže v Nápovědě),
    • v sekci předměty na titulní stránce Studenta,
    • v registračních či kontrolních šablonách,
    • v nabídce předmětů pro studenty libovolné fakulty v registrační aplikaci.

    1 Označení hvězdičkou v informacích o předmětu.

    Označené předměty pak můžete použít např. při registraci nebo již absolvované předměty doporučit svým známým.

    Přehled oblíbených předmětů naleznete v agendě Student

    Informační systém Student Začátek semestru Předměty s hvězdičkou
    nebo přes
    Informační systém Student Registrace a zápis předmětů Přidat předměty s hvězdičkou

    Ostatní uživatelé mohou aplikaci nalézt v Katalogu předmětů

    Informační systém Předměty Prohlídka Katalogu Označené hvězdičkou

    Zprávy na Vývěsce
    Hvězdičku pro označení zprávy najdete vedle názvu zprávy. Takto označené zprávy se zobrazí na titulní stránce Vývěsky v sekci „Zprávy s hvězdičkou“.

    1 Označení zprávy na Vývěsce hvězdičkou.

    Diskusní fóra
    Příspěvky v Diskusních fórech zařadíte mezi oblíbené označením hvězdičky vedle názvu příspěvku, v případě celého vlákna pak označením kořenového příspěvku.

    1 Označení příspěvku hvězdičkou v Diskusním fóru.

    Příspěvky označené hvězdičkou uvidíte se zobrazují v horním panelu systému pod ikonkou hvězdičky. Je možné zde procházet všechny položky, které jste označili za pomocí hvězdičky.

    1 Soubory a položky označené hvězdičkou se postupně zobrazují v horním panelu.

    Zprávy v Poště
    Zprávy si můžete označit hvězdičkou vedle jména odesílatele. Takto označené zprávy si pak můžete zobrazit pomocí volby „Jen důležité“.

    1 Označení zprávy hvězdičkou.

    2 Volba pro zobrazení označených zpráv.

    Soubory a složky
    Hvězdičkou si lze označit soubory a složky v Dokumentovém serveru a Studijních materiálech.

    1Po najetí myši na řádek se souborem je možné jej označit hvězdičkou.

    Všechny soubory, které si uživatel označil hvězdičkou, lze najít cestou

    Informační systém Soubory S hvězdičkou

    1Soubory označené hvězdičkou lze zobrazit v agendě Soubory.

  • 4.Proč se v ISu nesmí používat Enter místo klikání na potvrzovací tlačítko?
    Klávesu Enter jako potvrzovací tlačítko v IS nesmíte používat. Formuláře v IS jsou složité, mají více potvrzovacích polí a klávesa Enter způsobuje dle typu prohlížeče nedefinované chování. Pro odeslání požadavku použijte výhradně tlačítko Uložit (nebo obdobné) na konci formuláře.


Nenašli jste odpověď? Pošlete nám svůj dotaz na jamuis(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz.