Sylaby předmětů

VÝSTUPY Z UČENÍ

Popište přesně jaké konkrétní znalosti, způsobilosti a dovednosti student po absolvování  předmětu získá. Pro přesné rozlišení bakalářského a magisterského stupně přizpůsobte nárokům  RÁMCE KVALIFIKACÍ podle odpovídajících specializací  viz níže. 


Výstupy pište pod sebe, oddělujte odrážkami.

Dodržte maximální počet 10 řádků.

Vložte větu "Student bude po absolvování předmětu schopen:"

Navrhněte vlastní anebo vyberte nejvíce vyhovující slova z nabídky a doplňte podle potřeb.

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • orientovat se 
  • rozumět
  • rozlišovat
  • aplikovat
  • popsat
  • vyjmenovat
  • vysvětlit
  • definovat
  • navrhnout
  • identifikovat
  • zpracovat
  • připravit
  • prezentovat
  • pracovat
  • plnit
  • komunikovat
  • studovat
  • vytvořit
  • podílet se
  • jednat
  • řešit
  • spolupracovat
  • uchopit
  • analyzovat
  • vyhodnotit 


Vzor, např.:

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • identifikovat různé divadelní techniky napříč rozdílnými kulturami 
  • navrhnout prostorové řešení jednotlivé mizanscény
  • atd.


Příklady náhodně vybraných formulací výstupů v jednotlivých studijních specializacích, např.: 

Divadlo a výchova 

/stávající formulace/

Studenti se učí koncipovat přehlídku středního rozsahu (městské a krajské kolo). V realizační fázi zajišťují průběh přehlídky v rámci jednotlivých úkolů. Úzce spolupracují s hlavními organizátory (garanty) přehlídky městského a krajského kola postupových přehlídek "Dětská scéna" a „ŠPÍL-BERG".

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • koncipovat přehlídku středního rozsahu (městské a krajské kolo)
  • zajišťovat průběh přehlídky v rámci jednotlivých úkolů
  • úzce spolupracovat s hlavními organizátory (garanty) přehlídky městského a krajského kola postupových přehlídek „Dětská scéna“ a „ŠPÍLBERG


Divadelní dramaturgie

/stávající formulace/

Naučit se vnímat trojí úkoly dramaturgie - dramaturgie jako koncepce divadla, dramaturgie jako práce na inscenaci, dramaturgie jako myšlení o divadle (teoretická dramaturgie). Rozumět problematice dramaturgické volby, tvorby dramaturgické koncepce divadla i konkrétní sezony a porozumět vztahu uměleckého programu a dramaturgického plánu. Posluchači specializace Činoherní režie získají rovněž základní informace o možných inscenačních postupech.

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • vnímat trojí úkoly dramaturgie - dramaturgie jako koncepce divadla, dramaturgie jako práce na inscenaci, dramaturgie jako myšlení o divadle (teoretická dramaturgie)
  • rozumět problematice dramaturgické volby, tvorby dramaturgické koncepce divadla i konkrétní sezony

- porozumět vztahu uměleckého programu a dramaturgického plánu


Činoherní herectví

/stávající formulace/

Vytvořit přehledný obraz teorií a metod herecké tvorby, jak se historicky vytvářely až do současnosti, vybudovat schopnost teoreticky nahlížet hereckou tvorbu z různých možných hledisek a v důsledku pak i reflektovat a dávat impulsy vlastní herecké práci. Předmět buduje také schopnost formulovat východiska a otázky diplomové práce.

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • orientovat se v teoriích a metodách herecké tvorby, od minulosti až po současnost
  • teoreticky nahlížet hereckou tvorbu z různých hledisek
  • reflektovat hereckou tvorbu
  • dávat impulsy vlastní herecké práci
  • formulovat východiska své diplomové prác

Další příklady formulací viz dokument.