Základní údaje |
Název |
Kdo zabil mého otce |
Rok prvního uvedení |
2021 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - herecký/pěvecký výkon – vedlejší role |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
L - výstup s výrazným autorským podílem integrovaný v rámci díla velkého rozsahu |
Institucionalní kontext |
celostátní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Tato adaptace románu divadelního seskupení Depresivní děti touží po penězích je označována jako falešné monodrama. Falešné z důvodu přítomnosti dvou herců na scéně, monodrama proto, že textem disponuje pouze jeden z nich. Má role je role otce, kterému není umožněno promluvit, a je tak odsouzen vyslechnout zpověď svého syna bez jakékoliv možnosti vyjádřit se. Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že role otce je spíš doplňková, málo podstatná a nevyžaduje příliš velkou hereckou investici. Opak je však pravdou. Neschopnost použít slovo jako formu jednání a navzdory tomu vést plnohodnotný dialog s hereckým partnerem a vyjadřovat jednotlivé odstíny emočně nabitých scén pouze nonverbálně byl skutečně nesnadný herecký úkol. Metoda, ve které jsem našel oporu, bylo psychologické gesto Michaila Čechova. |
Klíčová slova |
švehlovka, depresivní děti, inscenace, otec |
Autoři |
Adam Mašura (Role: Autor díla z 100 %) |