Anotace |
Kolekce třiceti koláží vznikala v průběhu posledních tří let, kdy kvůli celosvětovým
událostem přišlo silné narušení zajetých zvyklostí, dosavadního paradigmatu vnímání
lidské existence a společenských hodnot. Privilegia mnoha jistot se obrátila k
otázkám přežití, rozostření sociálních vztahů a vazeb, nedostatku kontaktu,
socializace a komunikace. Motivy osamělosti, odloučení, uzavření, skrývání i
objevování, hledání smyslu a souvislostí se promítá do celého výstavního projektu s
lehkou dávkou nadsázky a ironie, patrné z názvu v kontextu vizuality výstavy.
Symbolika, rodinná mytologie, tradice, vztahy a konvence a jejich pomíjivost, to jsou
témata, která se otevírají skrze techniku koláže včetně promyšlené a pečlivé adjustace.
Jde o díla dotýkající se v několika rovinách věcí skrytých i zjevných. Historické
grafické listy posloužily jako odkaz k hodnotám dob minulých, avšak odložené
předměty a objekty procházejí vizuální transformací a manipulací, stejně jako
konvence v chápání tradičních hodnot a symbolů domácího a rodinného štěstí a
bohatství v kontextu rodiny, národní identity a unikátnosti uměleckého díla v
přítomném okamžiku. Výstavné objekty s příznačnými názvy Vejce vejci, Kolorizace,
Rodinné poklady, Na houby, Polarizace či Kolonizace tematicky navazují na výstavy
děl Efemery, Hermy a Ambience. |