Anotace |
Minimalistický základ scénografie v podobě nízké U-rampy, na kterém jsou přítomny předměty, které svou funkcí odpovídají fyziologickým potřebám z Maslowovy pyramidy. Produkují teplo (přímotop), uchovávají/zprostředkovávají jídlo (lednice, mikrovlnná trouba), nabízejí komfort (bytové křeslo). Scénografie pak dává prostor a základ samotnému ději, který polemizuje se špičkou této pyramidy - potřebou seberealizace, uznání, úcty, přijetí,…
Předměty, které jsou součástí scénografie, v sobě neskrývají značnou estetickou hodnotu, ale spíše zoufale křičí svým utilitarismem a jednoznačným účelem a zároveň jsou notoricky známou kulisou na pozadí krize nukleární rodiny ve věku kapitalismu.
Scénografii do značné míry podmiňuje herec s fyzickým postižením, který je upoután na invalidním vozíku. U-rampa nabízí herci využít jejích bočních stran pro akci (je ve výšce, kterou udává vyhláška pro bezbariérový přístup), ale zároveň jej pocitově stlačuje do svého středu (nejnižšího bodu). Scénografie v podobě U-rampy je tmavá, jako by vyrůstala z tmavé divadelní podlahy, a je umístěna do otevřeného prostoru, její součástí je tedy prázdný prostor kolem ní, který podobně jako s rampou stahuje pozornost ke svému středu a tak je stejně i s osudem postav. Útěk je zdánlivě možný, ale přesto střed dění vše přitahuje až magnetickou silou zpět. |