Základní údaje |
Název |
Medea is missing |
Rok prvního uvedení |
2021 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - scénografická realizace – scéna nebo kostýmy nebo loutky |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
K - více než 100 min. (celovečerní inscenace apod.), více než 60 min. (inscenace pro dětského diváka) |
Institucionalní kontext |
celostátní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Kostýmy pro představení jsou koncipovány ve dvou rovinách. První a zásadní je kostým vyjadřující tzv. drag, tedy vytáhnutí přehnaného vizuálního principu ženství (určeného patriarchální společností) na odiv a vstoupení do určité role. Druhou složkou kostýmu je princip domáckosti, pohodlnosti a eklekticismu kusů oblečení, které na sebe „zbyly“.
Princip dragu významně formuje vyznění a podobu inscenace. Postavy na scénu přicházejí ve 100% drag podobě. Mají výrazné líčení, paruky a přehnané prvky, které zároveň odkazují k současným trendům, ale také k principu řecko-římského divadla a jeho využívání masek.
Nastolená komedie se postupně dohromady s dějem prohlubuje v tragédii, v drama, které je odráženo právě zcivilněním podoby postav. Přímo na scéně nedokonale odličují své tváře a převlékají svůj drag, i když některá jeho rezidua zůstávají. Ocitají se ve zranitelné rovině jak vizuálně, tak i skrze monology. Formát směřuje od exhibice, přehnanosti a afektu do civilnosti, intimity a zranitelnosti. |
Klíčová slova |
samoživitelé, feminismus, mateřství, mytologie, drag, import ruv 2021 |
Autoři |
Karolína Srpková (Role: Autor díla z 100 %) |