Anotace |
Je těžké hledat adekvátní repertoár pro studenty herectví do jejich absolventských inscenací. Spolu s vedoucím ročníku Petrem Štěpánem jsme proto pro naše studenty vybrali právě dnes již kultovní muzikál Probuzení jara (Spring Awakening), který měl off-broadwayskou premiéru v červenci roku 2006 v New Yorku, aby už od 10. prosince téhož roku putoval přímo na Broadway. Dílo získalo 11 nominací na prestižní ocenění TONY, z nichž proměnilo 8. Mládí a dospívání je jedna z nejtěžších fází lidského života. Pro dospívajícího jedince i pro jeho okolí. Již Wedekindova hra z roku 1891 tuto problematiku nazírala neotřelým a pro někoho pobuřujícím způsobem. V muzikálovém zpracování z počátku našeho milénia jednak prokázala neustálou aktuálnost Wedekindovy předlohy, a navíc toto ožehavé téma posunula ještě blíž. Stále živé mezigenerační problémy mezi rodiči a dětmi, mezi dětmi a učiteli ad. - osobní ambice, touhy, frustrace, komplexy, rebelantství, neinformovanost, naivita, pokrytectví, vzájemné nepochopení, předsudky, maloměšťáctví - to vše, včetně sexuality a prvních erotických zážitků, je tu odkryto s odvahou, nekompromisností a přirozeností mladým lidem vlastní. S režisérem Gombárem jsme se rozhodli původní dobu konce 19. století přiblížit našim časům, pro studenty pochopitelnějším. Dramaturgovým úkolem tedy bylo dostatečně ohlídat, aby dobový posun nebyl násilný a působil organicky a nerušivě. Aby pro diváka bylo dostatečně pochopitelné, že problémy mladých před sto dvaceti lety byly velmi podobné mladým lidem současnosti. |
Klíčová slova |
spring awakening, frank wedekind, steven sater, duncan sheik, dodo gombár, americký muzikál, absolventská inscenace, muzikálové herectví, import ruv 2021 |