Základní údaje |
Název |
Raději zešílet v divočině |
Rok prvního uvedení |
2021 |
Segment |
Scénická umění |
Druh činnosti |
Inscenace - herecký/pěvecký výkon – vedlejší role |
Závažnost a význam |
C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost |
L - výstup s výrazným autorským podílem integrovaný v rámci díla velkého rozsahu |
Institucionalní kontext |
mezinárodní |
Jazyk |
čeština |
Fakulta |
Divadelní fakulta |
Anotace |
Náročnost role spočívá prvně v neustálé přítomnosti samotářů na jevišti. Jedná se tedy o jedinečně rozsáhlou a soustředěnou práci na okruhu veřejné samoty. V rámci režijního pojetí Anny Davidové se při individuálním přemýšlení o roli dalo eklekticky vycházet jak ze Stanislavského metod, tak z přístupů Brechtovských. Postava, kterou jsem ztvárnil, byla jedinou, která neměla jeden předobraz z předlohy, ale předobrazy dva. Rudu z prvního dílu (Raději zešílet v divočině) a Stoniše z dílu druhého (Jako v nebi, jenže jinak). Další veskrze náročnou částí byla samotná plocha monologu postavy. Například bylo třeba si efektivně rozložit energii pro udržení určitého osobnostního ručení a dosažení pravdivosti. |
Klíčová slova |
palán, aleš, příroda, divočina, samotáři, šumava, civilizace, putin, slovan, import ruv 2021 |
Autoři |
Dalibor Buš (Role: Autor díla z 100 %) |