Základní údaje | |
---|---|
Název | Lazebník sevillský |
Rok prvního uvedení | 2021 |
Segment | Scénická umění |
Druh činnosti | Inscenace - lighting design (vč. projekcí) jako dominantní scénografická složka projektu |
Závažnost a význam | C - nový umělecký výstup inspirovaně rozvíjející současné vývojové trendy |
Velikost | K - více než 100 min. (celovečerní inscenace apod.), více než 60 min. (inscenace pro dětského diváka) |
Institucionalní kontext | celostátní |
Jazyk | čeština |
Fakulta | Divadelní fakulta |
Anotace | Světelný design a tvorba videí k novému zpracování opery Lazebník sevilský v historické budově Národního divadla. Již třetí spolupráce s režisérkou Magdalénou Švecovou a scénografem Davidem Janoškem. Koncepce světelného designu vycházela z tvůrčího dialogu s dalšími členy inscenačního týmu, zejména Davidem Janoškem a kostýmní výtvarnicí Kateřinou Štefkovou. Určující byl také žánr (komedie) a režijní zpracování. Společná pro režii, scénografii, kostýmy i světelný design byla jednoduchá (nebo lépe řečeno ne zbytečně komplikovaná) celková koncepce, ale velký důraz na detail a vizuální harmonii jednotlivých scén. Dlužno říci, že minimalistická scéna Davida Janoška z hlediska svícení představovala i jistý oříšek, zejména kvůli své malé hloubce. Mimo jiné i proto autorka světelného designu vytvořila pro inscenace i několik projekcí včetně jedné vlastní animace, které využila především jako alternativního zdroje scénického světla. |
Klíčová slova | opera, světlo, projekce, lazebník sevillský |
Autoři | Pavla Beranová (Role: Autor díla z 100 %) |
Tvůrčí tým | Magdaléna Švecová (Role: Režie) David Janošek (Role: Scénografie) Kateřina Štefková (Role: Kostýmy) |
Názvy, anotace, klíčová slova | |
---|---|
Název v angličtině | The Barber of Seville |
Anotace v angličtině | Lighting design and video production for a new production of the opera The Barber of Seville in the historic building of the National Theatre. The third collaboration with director Magdalena Švecová and set designer David Janošek. The lighting design concept was based on a creative dialogue with other members of the production team, especially David Janošek and costume designer Kateřina Štefková. The genre (comedy) and staging were also decisive. Common to the direction, set design, costumes and lighting design was a simple (or rather not unnecessarily complicated) overall concept, but a great attention to detail and visual harmony of the individual scenes. The author of the lighting design also created several projections for the productions, including one animation of her own, which she used mainly as an alternative source of stage light. |
Klíčová slova v angličtině | opera, lighting, projections, the barber of seville |
Uvedení, termíny | |
---|---|
Premiéra (07.10.2021) info | |
Premiéra (10.10.2021) info |
Zobrazit XML záznam